- Hirdetés -

Rekordbevétel a Henkelnél

|

A 2017-es pénzügyi év több mint 20 milliárd eurós árbevétele új rekord.

A 2017-es erős teljesítmény alapján és a stratégiai prioritások megvalósításával elért jelentős előrelépésnek köszönhetően, a Henkel megerősítette a 2020-as évre vonatkozó pénzügyi célját – 2 és 4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számítunk, valamint a korrigált árbevétel-arányos EBIT-marzs további növekedését várjuk, az elsőbbségi részvények korrigált hozamának növekedése pedig 7 és 9 százalék között lesz – valamint megerősítette a 2018-as kilátásokat is.

A 2018-as pénzügyi év egészére a Henkel 2 és 4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít minden egyes üzletágát illetően. Várakozásaink szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) több mint 17,5 százalékra nő mindhárom üzletág közreműködésével. Az elsőbbségi részvények korrigált hozamának növekedése pedig 5 és 8 százalék között lesz figyelembe véve a valuta árfolyamok bizonytalanságát, különös tekintettel az USA dollár árfolyam ingadozására.

Árbevétel és eredmény 2017-ben

A 2017-es pénzügyi év több mint 20 milliárd eurós árbevétele új rekord és 7 százalékkal növekedett 20,029 milliárd euróra. Az árfolyamváltozások 2 százalékos negatív hatással voltak az eladásokra. A felvásárlások/befektetés-megszüntetések pozitív hatása 5,9 százalékot tett ki az eladások növekedésében. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel erősen növekedett 3,1 százalékkal. Ez a növekedés összhangban van a teljes évre kitűzött 2 és 4 százalék közötti szerves árbevétel növekedés célkitűzésünkkel.

Az Adhesive Technologies üzletág nagyon erős, 5 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A szerves árbevétel-növekedés a Beauty Care üzletág esetében 0,5 százalékos volt. A Laundry & Home Care üzletág pedig 2,0 százalékos növekedésről számolt be.

A csoport szerves növekedéséhez újra átlagon felül hozzájárultak a fejlődő piacok, 5,3 százalékos jelentős növekedést mutatva a szerves eladásokban. Az érett piacok 1,5 százalékos pozitív szerves növekedést mutattak fel az eladások területén.

Az eladások minden régióban szervesen növekedtek. A Nyugat-európai régióban az eladások pozitív szerves növekedést mutattak. Kelet-Európában 6 százalékos szerves növekedést értek el az eladások. Afrikában/Közép-Keleten 1,7 százalékos volt a szerves növekedés. Észak-Amerikában a szerves növekedés 3,0 százalékot ért el. Dél-Amerikában 4,4 százalékos volt a szerves növekedés, az Ázsia-Csendes-óceáni térség pedig 5,9 százalékos szerves eladási növekedést mutatott fel.

A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 9,1 százalékkal emelkedett 3,172 milliárd euróról 3,461 milliárd euróra. Mindhárom üzletág hozzájárult ehhez a növekedéshez.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 17,3 százalékra növekedett, és ezzel elértük azt a célunkat, hogy a növekedés 17 százalék fölötti legyen.

A pénzügyi műveletek eredménye a 2016-os pénzügyi évben elért -33 millió euróról -51 millió euróra emelkedett a 2016-os és 2017-es pénzügyi évben átvett cégek finanszírozási költségei miatt.

Az éves adózás utáni korrigált eredmény a kisebbségi részesedések levonása után 9,1 százalékkal 2,534 milliárd euróra nőtt (2016: 2,323 milliárd euró).

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 9,1 százalékkal, 5,36 euróról 5,85 euróra emelkedett. Ez összhangban van a 2017-es évre szóló célkitűzésünkkel, amely az EPS 9 százalékos növekedését tűzte ki célul.

Az igazgatóság, a felügyelőbizottság és a tulajdonosi tanács a 2018. április 9-i éves közgyűlésen az elsőbbségi részvények utáni osztalék 10,5 százalékkal, 1,79 euróra történő emelését (előző évben 1,62 euró) javasolja majd. A rendes részvényre fizetendő osztalék 1,77 euró, amely 10,6 százalékos növekedés az előző évhez képest (1,60 euró). A társaság történetében ez lenne a legnagyobb osztalék, amely 30,7 százalékos osztalékfizetési rátának felel meg, amely összhangban van a Henkel 25 és 35 százalék közötti fizetési célkitűzésével.

A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya 1,3 százalékponttal haladta meg az előző évi értéket 4,8 százalékra növekedve.

A nettó pénzügyi pozíció záró értéke -3,225 milliárd euró volt (2016. december 31-én: -2,301 milliárd euró). Az előző év végi pozícióhoz képest a változást elsősorban a felvásárlásokra történt kifizetések okozták.

Az üzletágak teljesítménye

Az Adhesive Technologies üzletág nagyon erős, 5 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el a 2017-es üzleti évben. A nominális árbevétel 4,8 százalékkal nőtt 9,387 milliárd euróra. A korrigált üzleti eredmény 6,4 százalékkal nőtt 1,734 milliárd euróra. Az üzemi eredmény szépen növekedett és 18,5 százalékos új csúcsot ért el.

A Beauty Care üzletág pozitív szerves árbevétel növekedése 0,5 százalék volt a 2017-es pénzügyi évben. A névleges árbevétel 0,8 százalékkal nőtt 3,868 milliárd euróra. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 2,7 százalékpontos emelkedést mutatott, és 665 millió eurót ért el. Az üzemi eredmény szépen növekedett és 17,2 százalékos új csúcsot ért el.

A Laundry & Home Care üzletág jó szerves árbevétel növekedést mutatott, a 2017-es pénzügyi évben 2,0 százalékkal növekedett. A névleges árbevétel 14,8 százalékkal 6,651 milliárd euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 17,0 százalékpontos emelkedést mutatott, és 1,170 milliárd eurót ért el. Az üzemi eredmény szépen növekedett és 17,6 százalékos új csúcsot ért el. A The Sun Products Corporation megvétele jelentősen hozzájárult az árbevétel és a működési profit növekedéséhez.

Henkel 2020+: Jelentős előrelépés 2017-ben

A növekedés ösztönzése érdekében a Henkel elmélyítette a vevőkkel és a fogyasztókkal ápolt kapcsolatát minden vállalati szinten. Az Adhesive Technologies üzletágban ambiciózus terveket dolgozunk ki a 100 legfontosabb ügyfelünk számára, hogy testreszabott megoldásokkal gyorsítsuk a növekedést. Az ügyfelekkel kapcsolatban kiterjesztettük a „Connect2Consumer” digitális programunkat, hogy éleslátás alapú innovációkat és szolgáltatásokat hozzunk létre.

A Henkel tovább növelte a vezető márkáit és az innovatív technológiáit. Az Adhesive Technologies területen a kimagasló teljesítményt a dinamikus növekedést felmutató iparágak részére létrehozott rendkívül hatékony megoldásaink tették lehetővé, ide tartozik az elektronikai, a járműipari és az általános iparág. A Beauty Care üzletágunkban a hajszínező és styling innovációk eredményezték a növekedést és a piaci részesedés növelését. Az USA-ban, a professzionális haj (fodrászat) területén a Henkel sikeresen piacra dobta az első, nagy befolyást keltő #mydentity márkáját. A Laundry & Home Care üzletág innovatív megoldásokkal bővítette kínálatát, olyan vonzó kategóriákban, mint a különleges mosószerek és WC tisztítók.

A Sun Products átvétele után a teljes észak-amerikai Laundry & Home Care üzletág nagyon szép teljesítményt ért el 2017-ben.

A Henkel számos vonzó felvásárlást is végrehajtott 2017-ben, összesen mintegy 2 milliárd euró értékben, ami kiegészíti a vállalat kínálatát, megerősítve az ipari és fogyasztói üzleti területeinek versenyképességét.

A Henkel ezenkívül új növekedési forrásokra tett szert befektetések és a digitális szolgáltatások és technológiák területén folytatott együttműködésekkel, ilyen például a 3D nyomtatás, és az innovatív fogyasztói üzleti modellek.

A Henkel egyik stratégiai prioritása a „digitalizáció felgyorsítása”, ezen cél elérése érdekében a teljes értéklánc mentén tovább folytatja a digitalizációt az ügyfelekkel, fogyasztókkal, üzleti partnerekkel és beszállítókkal való interakcióiban. A digitális eladások két számjegyű növekedést mutattak mindegyik üzletágban. A Henkel befektetett a 4.0 iparba, okos gyártási koncepciókat vezetett be, és tovább digitalizálta az integrált Global Supply Chain területét. A munkatársak digitális képességeinek megerősítése érdekében speciális képzési és fejlesztési programokat vezetett be. Az újonnan kinevezett digitális területért felelős vezető (Chief Digital Officer) jól működő szervezetet hozott létre, amely minden szervezeti egységben előmozdítja a digitális transzformációt. A Henkelx lesz az új platform, amely összehozza a belső és a külső kapcsolatokat és együttműködési rendezvényeket, valamint összefogja a digitális elkötelezettséget csakúgy mint az új munkamódszereket.

Egy agilisabb szervezett megteremtése érdekében a Henkel elősegítette dolgozói vállalkozói szemléletét, rugalmasabb üzleti modelleket dolgozott ki a dinamikus piacokhoz való jobb alkalmazkodás érdekében. Az Adhesive Technologies üzletágban 28 erre a célra létrehozott irányító egység mozdítja elő a szorosabb együttműködést az ügyfelekkel. A Henkel ezenkívül tovább optimalizálta folyamatait, hogy gyorsabb és rugalmasabb legyen. A „Fastest-Time-To-Market” kezdeményezésével az innovációk átfutási ideje csökkent, az új piacokra való belépés felgyorsult.

A növekedés finanszírozására irányuló valamennyi kezdeményezés megfelelő ütemben halad a célok elérése érdekében: várhatóan 2020-ra évente több mint 500 millió euróval növekedik hatékonyságunk.

A ONE!ViEW nagyobb hatékonyságot tesz lehetővé, optimalizált költség kezeléssel, és nagyobb átláthatósággal globális szinten. A ONE!GSC integrálja a Henkel Supply Chain szervezetét minden üzletágát átölelve. A Henkel ezenkívül nettó bevétel kezelést vezet be minden üzletágában, és tovább növeli szervezeti struktúrájának hatékonyságát, például a Shared Service központjaiban bevezetett új, automatizációra összpontosító módszerek révén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...