Viber Communities néven új funkcióval bővíti platformját a Viber, melynek segítségével – a piacon elsőként – akár 1 milliárd felhasználó számára biztosít egyidejű csevegési és tartalommegosztási lehetőségeket. Míg más üzenetküldő alkalmazásokban csupán pár ezer követő beszélgethet egymással, addig a Viber egyedi lehetőségével a felhasználók eddig soha nem látott méretű platformon léphetnek kapcsolatba bárkivel a világ minden tájáról: egy csoportos beszélgetésben akár 1 milliárd felhasználó is részt vehet.
A többszintű jogosultsági rendszer és a különböző moderálási eszközök segítségével a Communities adminjai könnyedén menedzselhetik és növelhetik csoportjaikat, felkelthetik a felhasználók érdeklődését, valamint ösztönözhetik őket tapasztalataik és nézeteik megosztására — mindezt a Viber már jól megszokott és bevált felületén. A Viber mindemellett új pénzügyi modellt is kidolgozott, amelynek segítségével a Communities tulajdonosai aktivitásuk által bevételüket is, növelhetik.
A Communities-hez újonnan csatlakozott felhasználók láthatják a közösségbe addig érkezett üzeneteket és hozzászólhatnak a beszélgetéshez a Viber különböző üzenetküldő funkcióival: beszúrhatnak GIF-eket, matricákat, képeket, videókat és egyszerű szöveges üzeneteket. A Viber továbbra is elkötelezett adatvédelmi irányelvei mellett, ezért a Communities-en belül csak a tagok neve látható, telefonszámaik rejtve maradnak a többi felhasználó elől.
A szuperadminok pontosan beállíthatják a Communities résztvevők jogosultságait. Lehetőségük van új résztvevőket hozzáadni a beszélgetéshez, adminná vagy szuperadminná nevezhetnek ki tagokat, kitilthatnak vagy blokkolhatnak résztvevőket vagy eldönthetik, hogy ki maradhat a Communities tagja és ki jogosult meghívni újabb tagokat. A szuperadminok tovább bővíthetik a közösségüket úgy, hogy publikus felületeken megosztják a linkjét, amelyet azután bármikor visszavonhatnak. Irányelveiknek és célkitűzéseiknek megfelelően dönthetnek úgy is, hogy aktiválják a pénzügyi funkciókat, ebben az esetben a Viber támogatja őket a bevétel generálásában.
A szuperadminok jogosultságokat rendelhetnek a beszélgetések moderátoraihoz, amely támogatja és segíti az adminok munkáját. A beállításoktól függően az adminok nem csak törölhetnek, de rögzíthetnek is üzeneteket, hogy ezzel is az adott téma felé tereljék a beszélgetés folyamát. Szükség esetén az adminok hozzáadhatnak vagy eltávolíthatnak résztvevőket a Communities-ből.
A vállalat kiemelt partnerei már rendelkeznek Viber Communities-zel. Az Olympique Marseille francia futballcsapat rajongói exkluzív lehetőséget kapnak, hogy cseveghessenek a klub sztárjaival és menedzsmentjével. A sport témájú tartalmakat gyártó és terjesztő Minute Media a Viber Communities-en keresztül biztosítja a lehetőséget a sport szerelmeseinek önmaguk kifejezésére. A digitális tartalmakat bérbe adó OverDrive amerikai könyvtárak által üzemeltetett könyvklubokat köt össze a Viber Communities segítségével az Egyesült Államokban.
„A Viber összeköti az embereket személyes kapcsolataik, közös érdeklődési körük és szenvedélyeik révén” – mondta Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója. „A Viber Communities elindításával, lehetőséget adunk az embereknek arra, hogy szabadon kommunikálhassanak és interakcióba léphessenek egymással, bárhol legyenek a világon. Ez az első alkalom, hogy szinte korlátlan méretű csoportok egy közösséget alkothatnak, megfelelően moderált környezetben. Az adminoknak biztosítjuk a szükséges moderációs eszközöket ahhoz, hogy közösségüket hatékonyan és problémamentesen menedzseljék. Új szolgáltatásunkkal partnereink az 1 milliárd felhasználó megszólításán túl további bevételeket is szerezhetnek. Ez még vonzóbbá teszi funkciónkat azoknak, akiknek közös érdeke egy értékes és nagyméretű közösség létrehozása, amiben világszerte bárki részt vehet.”
A Viber a felhasználóknak a mai naptól kezdve fokozatosan teszi elérhetővé az új funkciókat világszerte.