- Hirdetés -

Így teljesített a LEGO

|

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2017. évre vonatkozó pénzügyi eredményeit, amelyek a bevétel és az üzemi nyereség csökkenését jelzik.

A teljes évre jutó bevétel 8%-kal, 35 milliárd dán koronára csökkent a 2016-os 37,9 milliárdhoz képest. A devizapiaci hatások kizárásával, a teljes éves bevétel 7 százalékkal csökkent 2016-hoz képest.

A 2017. évi üzemi nyereség (vagyis a pénzügyi tételek és az adó előtti eredmény) 10,4 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 12,4 milliárddal, ami 17 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

A teljes üzleti évre vonatkozó nyereség 7,8 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 9,4 milliárddal.

Az üzleti tevékenységből származó cash flow az év során 10,7 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 9,1 milliárddal.

A bevételek visszaesését részben az értéklánc egészének átszervezése okozta. A globális fogyasztói értékesítés a 2017-es év utolsó hónapjaiban stabilizálódott, majd emelkedő tendenciát mutatott.

Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója elmondta: „2017. a kihívás éve volt számunkra. Bár összességében nem vagyunk elégedettek a pénzügyi eredményekkel, az év végét azonban jobb helyzetben zártuk. Decemberben a 12 legnagyobb piacunk közül hétben növekedett az értékesítés, és 2018-ba már egészséges készletszinttel léptünk. 2018-ban stabilizáljuk a céget és beruházunk a hosszútávon fenntartható növekedés érdekében. 2017. folyamán a bevételek az érett piacainkon csökkentek, ennek egyik fő oka a készletek csökkentése, ez befolyásolta a nyereségünket is. Egyszerűsítettük és csökkentettük a szervezetünket, hogy megfeleljen az aktuális üzleti elvárásainknak – ezeket a nehéz lépéseket már magunk mögött tudhatjuk. A mérlegünk, a cash flow-nk, valamint a nyereségességünk továbbra is stabil alapot jelent. 2018-at már kedvezőbb helyzetből indítottuk, és az elkövetkező évben stabilizáljuk a céget, továbbra is sokat fektetünk be a termékekbe, folytatjuk a hatékony globális marketinget és az optimalizált végrehajtási folyamatokat. Nincs gyors megoldás, időre van szükség a hosszú távú növekedés eléréséhez.”

Míg Észak-Amerikában és Európában a meglévő piacokon elért bevételek 2017-ben csökkentek, összességében a vásárlói értékesítés több piacon javult, különösen az év utolsó hónapjaiban. A LEGO Csoport további növekedési lehetőséget lát ezeken a területeken is, és szorosan együttműködik a kiskereskedelmi partnereivel, hogy a LEGO játékélményt minél több gyermek megtapasztalhassa.

A Csoport másik nagy potenciális piaca Kína, ahol 2017-ben a bevételek két számjegyű mértékben növekedtek. A cég nemrégiben aláírt egy partnerségi megállapodást az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi céggel, a Tencent-tel, és tervezi, hogy tovább növeli jelenlétét ezen a stratégiai piacon. A vállalat 2018. végéig irodát nyit Dubaiban, hogy támogassa a közel-keleti és afrikai terjeszkedésre irányuló erőfeszítéseket.

A LEGO portfóliójában a klasszikus LEGO készletek teljesítménye kielégítő volt, és a LEGO City, a LEGO DUPLO, a LEGO Creator és a LEGO Friends folyamatosan jól teljesítettek, jól mutatva a LEGO játékélmény időtlen vonzerejét. A LEGO Ninjago profitált a szeptemberben megjelent filmből is. A LEGO Star Wars termékek, amelyek 2017 második felében jelentek meg, az elvárásoknak megfelelően teljesítettek.

2017-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit annak érdekében, hogy minél több gyerekhez juttassa el a LEGO játékélményt világszerte, és teljesítse azt az ígéretét, hogy pozitív hatással lesz a bolygóra és a közösségekre, amelyeknek a vállalat is része.

A LEGO Csoport folytatta együttműködését az UNICEF-fel is. Novemberben támogatta az UNICEF Gyermekek Világnapjának kezdeményezését, amelyek célja, hogy a gyermekek világszerte hallathassák hangjukat.

2017 májusában a vállalat lett az első olyan játékgyártó, amely elérte, hogy energiafogyasztásának 100%-át megújuló energiaforrásokból fedezze, ráadásul mindezt három évvel a kitűzött cél előtt. 2018-ban a cég folytatja partnerkapcsolatát a WWF-fel, és ambiciózus célokat tűzött ki a széndioxid kibocsátás csökkentésére az egész ellátási láncban. A jövőre nézve célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ig 100%-ban fenntartható anyagokat használjon. Márciusban a Csoport bejelentette, hogy megkezdte az első növényi alapanyagból készülő elemek gyártását. 2018 során megjelennek a készletekben a cukornádból készült műanyagból gyártott növény építőelemek, például levelek vagy fák.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...