- Hirdetés -

Erre vágynak a pályakezdők

|

Inspiráló, stratégiai gondolkodású, erős szakmai készségekkel rendelkező, 36-50 év közötti – ilyen vezetővel dolgoznának legszívesebben a még felsőfokú tanulmányaikat végző, illetve frissen diplomázott magyar diákok – derül ki a Deloitte felméréséből. A friss pályakezdők a munkahelyükön olyasmivel szeretnének foglalkozni, aminek értelmét látják, és mindezt olyan cégnél szeretnék végezni, ahol elismerik a munkájukat és számít a véleményük.

Több mint 5700, a közép-európai térség 14 országának legjobb egyetemein tanuló, illetve ott végzett diák és frissdiplomás bevonásával készítette el a Deloitte „Első lépések a munkaerőpiacon” című felméréssorozatának 2018-as kiadását, ami a fiatalok munkával, magánélettel és oktatással kapcsolatos véleményét vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a tehetséges fiatalok kellően magabiztosak, azt gondolják, sikeresek lesznek az üzleti életben, ennek megfelelően magas kezdő fizetést várnak el. A kutatás egyik fontos megállapítása ugyanakkor az, hogy a munkahelyválasztás során már nem az elérhető jövedelem az első számú tényező a döntésnél.

Túlzott elvárások

A felmérés során megkérdezett fiatalok 80 százaléka jobbnak tartja a saját képességeit, mint kortársaiét. Emellett kétharmaduk szerint mások is elismernék vezetői képességeiket. Mindez abban is megnyilvánul, hogy milyen javadalmazást tartanának méltányosnak a jól végzett munkáért. Bár jelentős különbség figyelhető meg az egyes országok között, általános jelenség, hogy a kezdő bérrel kapcsolatos elvárások távol vannak a mindennapok realitásától. Magyarországon a pályakezdők bérigénye a valóságtól még mindig kicsit elrugaszkodott: míg 2015-ben a válaszadók frissdiplomásként első munkahelyükön nettó 255 ezer forintos fizetésre számítottak, addig a jelenlegi felmérésben átlagosan nettó 290 ezer forintos kezdő fizetést adtak meg. A KSH statisztikái szerint a nettó átlagfizetés itthon 197.500 forint, míg egy szellemi munkakörben dolgozó jelenleg átlagosan nettó 260.971 forintot visz haza a hónap végén.

Döntési szempontok

A munkahelyválasztást azonban nem a fizetés befolyásolja leginkább – az új képességek elsajátításának lehetősége és ehhez kapcsolódóan az érdekes szakmai feladatok megléte bizonyultak idén a legfontosabb szempontoknak ebben a tekintetben.

Fontos tényezőnek számít a vezető személye is. A felmérésben megkérdezett magyar fiatalok erős szakmai készségeket várnak el a leendő vezetőjüktől, valamint azt, hogy legyen inspiráló, döntésképes, stratégiai szemléletű, demokratikus hozzáállású és jó problémamegoldó. A magyar fiatalok több mint fele 36-50 év közötti vezetővel dolgozna együtt a legszívesebben, míg 50 év feletti vezetővel mindössze 2,4 százalékuk. 63,4 százalékuk számára indifferens a vezető neme, aki viszont rendelkezik határozott preferenciával, az inkább férfi vezetőt választana (30,5 százalék).

A pályakezdők a munkahelyükön olyasmivel szeretnének foglalkozni, aminek értelmét látják, és mindezt olyan cégnél szeretnék végezni, ahol elismerik a munkájukat, számít a véleményük és hozzájárulhatnak a cég sikeréhez.

„Eddig is számos lehetőség állt rendelkezésre a személyes fejlődéshez a Deloitte-nál, különböző tréningek, szakmai képesítések megszerzésének támogatása, vagy például nyelvi képzés formájában, ám a minket körülvevő világ elképesztő iramban változik: olyan dolgok, amelyek 5-10 évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűntek, ma már mindennapjaink részévé váltak. Ezekhez alkalmazkodva nekünk, munkavállalóknak is fel kell készülnünk a munka jövőjére: új készségekre és innovatív látásmódra lesz szükségünk, hogy dinamikus körülmények között is kihozhassuk magunkból a maximumot. Ennek elősegítésére jó példa a Deloitte egyik új programja, amelyre a jelentkezés minden kollégánk számára nyitott. A képzés keretein belül olyan készségfejlesztő programokon vehetnek részt munkatársaink – például a felforgató digitális technológiák, az adatmenedzsment vagy a kreatív írás témaköreihez kapcsolódóan -, amelyek véleményünk szerint a jövő munkavállalójának elengedhetetlen képességeit fejlesztik” – mondta el Csépai Martin, a Deloitte Magyarország HR tanácsadás üzletágának vezetője.

Ideális munkáltatók

Annak ellenére, hogy a 2015-ös felméréshez képest enyhe javuló tendencia látszik, a Közép-Európában megkérdezettek még mindig csak kevesebb, mint egyötöde érzi úgy, hogy megfelelően felkészült a munka világára. Ennél is kisebb mértékben (15 százalék) gondolják azt a fiatalok, hogy kellő segítséget kaptak tanulmányaik során az álláskereséshez.

A felmérés megállapításai alapján a Deloitte összeállított egy szempontrendszert a vállalatok számára, amelyet követve ideális munkáltatóvá válhatnak a millenniumi generáció szemében.

A rendszer legfontosabb elemei az alábbiak:

· Vezetői támogatás és iránymutatás

· Demokratikus felfogás a döntéshozatalban

· A csapatmunka ösztönzése

· Érdekes és kihívást jelentő feladatok biztosítása

· Közvetlen munkahelyi légkör megteremtése

· A szakmai fejlődés támogatása

· Együttműködés az egyetemekkel a jövő szakembereinek képzésében

· Olyan sokszínű munkahelyi környezet kialakítása, amelyben a különböző generációk egymástól is tanulhatnak.

„Az Első lépések a munkaerőpiacon felmérés kiemelten fontos számunkra, mert ennek segítségével is folyamatosan követni tudjuk a generációk preferenciáinak változását. A kapott eredményekre építve fejlesztjük cégünk HR stratégiáját annak érdekében, hogy a Deloitte továbbra is élen járjon munkáltatói szempontból, és a tehetséges fiatalok elsődleges választása legyen, amikor kilépnek a munkaerőpiacra” – tette hozzá Csépai Martin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...