- Hirdetés -

Ezért érdemes print hirdetésre költeni

|

A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések iránt nagyobb bizalommal fordulnak az olvasók, és ezek a reklámok tudják a leginkább vásárlásra buzdítani az embereket. Továbbra is érdemes printhirdetésbe fektetni, a kimutatások szerint az összes médium közül a printhirdetések esetében a legmagasabb a megtérülési ráta.

Az AdTrust, a Galaxy Research és a NewsMediaWorks ausztrál tanulmánya tíz médiacsatorna viszonylatában vizsgálta a tartalom és hirdetés iránti bizalmat. Ennek eredménye azt mutatja, hogy a bizalmat leginkább megszerző médiumban megjelenő reklámok iránt a legnagyobb a vásárlók bizalma. Bár a 35 év alattiak a digitális média legnagyobb felhasználóinak számítanak, mégis az újsághirdetéseket tartották a leginkább szavahihetőnek minden médiatípus közül. Sőt, ezen belül a 18–24 év közöttiek a többi korosztályhoz képest sokkal nagyobb bizalmat tanúsítottak az újságok hirdetései, mint a más médiacsatornákon megjelenő reklámok iránt. Az ausztrál felmérés során a legkevésbé megbízhatónak a közösségi médiában megjelenő reklámok és tartalmak bizonyultak, ezeket követték a neten fellelhető információk.

Ennél nagyobb a bizalmi indexe az outdoor felületeken megjelenő tartalmaknak, majd a televízió, az internetes hírportálok, a nyomtatott magazinok, a rádió következik. A válaszadók a legmegbízhatóbbnak a helyi printlapokat tartották.

A felmérésből kiderült az is, hogy az újságolvasók az elsők, akik a családtagok és barátok közül új terméket vagy szolgáltatást vásárolnak. Új brand vagy termék bevezetésekor nagyon fontos a korai felhasználók, vásárlók elérése, ők pedig gyakran újságolvasók. A NewsMediaWorks negyedéves jelentése szerint azok közül, akik a saját társadalmi közegükben először próbálnak ki új terméket vagy szolgáltatást, 75 százalékuk újságolvasó. Az Admap magazine tanulmánya szerint közülük 30 százalékkal szívesebben beszélik meg a hirdetésekben látottakat a barátaikkal vagy a családjukkal, és keresik online a további információkat a termékekről. Vagyis az olvasók nemcsak nyitottak az újságokban található hirdetésekre, hanem támaszkodnak is rájuk, a vásárlási döntések meghozatalakor fontos vásárlási eszközként használják ezeket.

A túlzsúfolt hirdetési piacon a brandek számára még sosem volt ennyire nehéz megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Ezért az ismertség a vásárlási folyamat korai stádiumában nagyon fontos. Az újságok a tesztelt tíz médiumból kilencet felülmúlnak a felidézés tekintetében. Átlagosan háromból egy vevő (39 százalék) mondta, hogy a vásárlási folyamat során fel tudta idézni a printhirdetést. A legmagasabb visszaidézési aránnyal a televízió büszkélkedhet (42 százalék), míg a print mögött, a dobogó harmadik fokán, a közterületi hirdetések állnak, 30 százalékos visszaidézési aránnyal. Ezt követi két ugyancsak nyomtatott termék, a brosúrák, katalógusok (27 százalék), valamint a magazinok (26 százalék). Ezektől lemaradva, 18 százalékkal jönnek az internetes hirdetések, a netes hírportálokon megjelenő reklámok (16 százalék), a közösségi média (6 százalék) és a rádió (4 százalék).

Az NMA UK idegtudományi kutatásai bizonyítják, hogy az országos lapokban megjelenő reklámok erős érzelmi reakciókat tudnak kiváltani. A teszt során az újsághirdetésekre erősebb reakciók érkeztek, mint a tévészpotokra. A marketingkampányok továbbkövetése pedig megerősítette ezeket az eredményeket. Húsz in-market kutatás bizonyítja, hogy mennyire erősek az országos napilapok az emocionális azonosulás megteremtésében. A tévével és rádióval ellentétben az újságok a fogyasztás tekintetében aktív hozzáállást igényelnek. A Luman által elvégzett kutatás a különböző médiatípusok fi gyelemfelkeltő hatását hasonlította össze. Ennek eredményeként kiderült, hogy az átlagprinthirdetés észlelése ötször nagyobb, mint a legjobban teljesítő digitális reklámé. Mivel az

újságolvasók figyelme nem megosztott, ugyanakkor aktív, ideális közeget jelent a hirdetési üzenetek számára a fogyasztói magatartás befolyásolására, különösen akkor, ha márkák között kell dönteni.

A digitális világ egyre inkább kiszorítja a printhirdetéseket, ám sok cég továbbra is használja ezeket, méghozzá nagyon jó hatásfokkal. A targetálás, elhelyezés, elkötelezettség és ROI tekintetében a print által kínált egyedülálló lehetőségek sok előnnyel járnak. Kutatási eredmények szerint azok a felhasználók, akik számukra érdekes printhirdetést találnak, sokkal inkább emlékeznek a reklámra. A nyomtatott hirdetések felidézése, az azokra való visszaemlékezés magasabb arányú, mint a digitális reklámok esetében. A kanadai neuromarketing cég, a TrueImpact tanulmányának megállapításai szerint 70 százalékkal magasabb volt a felidézési arány azoknál, akik dm-anyagot olvastak, mint a digitális hirdetéseket olvasóknál (44 százalék). Ráadásul a printben szinte határtalan a hirdetési megjelenések lehetősége, amelyek folyamatosan bővülnek a nyomdai technológiák fejlődésével. Azaz a printhirdetések képesek egy termék textúrájának, illatának és tapintásának kihangsúlyozására, amely az élelmiszeripartól a divatig sok iparág számára nagyon hasznos.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, amelyben a Print ereje melléklet keretében kiemelten foglalkoztunk a lappiaccal.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...