A gyermekek egészségének megőrzése céljából indít edukációs kampányt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel, francia szakmaközi szervezet. A kezdeményezés célja, hogy vonzóvá tegye és növelje a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a gyermekek és gyermekes családok körében Magyarországon. Az Európai Friss Kalandok című kampány kommunikációs tevékenységéért a Havas Media felel, aki az elkövetkezendő három évben médiatervezési, eseményszervezési, pr, valamint gyártási szolgáltatással fogja támogatni a kezdeményezést.
A héten egy nyitó sajtótájékoztató keretében indult útjára az Európai Unió által támogatott hároméves, Európai Friss Kalandok nevű edukációs kampány, amelynek kommunikációs feladatokra szóló tenderét ez év elején nyerte el a Havas Media. A kampány a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel, francia szakmaközi szervezet összefogásában valósul meg. Mindkét szervezet célja, hogy saját országukban elősegítsék a friss gyümölcs- és zöldségfogyasztás növekedését, elsősorban a gyermekek és a gyermekes családok körében. „Ez lesz az első ilyen jellegű kampány Magyarországon. Bízom benne, hogy az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampánnyal, és a tervezett programokkal elérjük célunkat, és sikerül közelebb hoznunk, népszerűbbé tennünk és növelnünk a gyermekek és gyermekes háztartások körében a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztást.” – mondta Fekete Zsanett, a NAK PR és kommunikációért felelős kabinetfőnök-helyettese.
A nemzetközi trendek mellett Magyarországon is folyamatosan csökken a lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztása. Pedig az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása lényeges szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, a betegségek megelőzésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában. „Sajnos Magyarországon magas a halálozási arány, és sok betegségben kedvezőtlen statisztikával rendelkezik, ami önmagában is indokolja egy nemzeti zöldség-gyümölcs fogyasztásnövelő program létjogosultságát. Emellett a pályázathoz készített GfK-kutatás eredménye is azt igazolja, hogy a gyermekes családok egyre kisebb mértékben fogyasztanak friss zöldséget és gyümölcsöt. Pedig a gyermekek egészségének megőrzése nagymértékben függ a táplálkozásuk minőségétől, amelyre leginkább az otthoni és az iskolai étkezési szokások vannak hatással” – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
A GfK 2016-os kutatása még arra is rávilágít, hogy az idősebb korosztály a legjelentősebb zöldség- és gyümölcsfogyasztó Magyarországon. Míg a gyermekes családok a magyar lakosság azon részét képezik, akik a legkevésbé vásárolnak és fogyasztanak rendszeresen friss zöldséget vagy gyümölcsöt. A rossz étkezési szokások pedig komoly egészségügyi problémákhoz vezethetnek. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) 2014-es kutatásában a 4-10 éves korú gyermekek étkezési szokásaikkal kapcsolatban kimutatta, hogy a túlsúly és az elhízás mértéke évről évre egyre magasabb. Emellett a tanulmány azt a nemzetközi tendenciát is alátámasztotta, miszerint a 4-6 éves kor közötti gyermekek 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, és mire iskoláskorúak lesznek, ez az arány már 30 százalékra nő.
„A Gfk és az MDOSZ adatok is sokatmondók, amelyek azt gondolom kellőképpen igazolják eme Európai Unió által támogatott kampány létjogosultságát. Az Európia Friss Kalandok nevű kampányba tervezett eszközöket és aktivitásokat úgy raktuk össze, hogy játékos, ugyanakkor informatív módon tudjuk megszólítani a gyermekeket. A kampány célcsoportja a 6-14 éves korú gyermekek, ugyanakkor mellettük a családokat és az idősebb generációt is szeretnénk megszólítani, akik még megőrizték a zöldség-gyümölcs fogyasztás és felhasználás hagyományos kultúráját, és képesek azt átadni a jövő generációjának. Bátorítjuk a szülőket és a nagyszülőket is, hogy vegyenek részt a kampányban és éljék át gyermekükkel, unokájukkal a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményét” – mondta Nagy László, a Havas Sports & Entertainment vezetője.
Az Európai Friss Kalandok nevű program két központi figurája Frutti és Veggi, egy gyümölcs és zöldség testvérpár, akik játékos kalandjaik, történetük révén igyekeznek népszerűvé tenni a gyermekek számára a zöldség- és gyümölcsfogyasztást. A program jelmondata a „Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét”, amelyet a Vegapolis elnevezésű univerzumon és a fiktív karaktereken keresztül tapasztalhatnak meg a családok legfiatalabb tagjai. Így Frutti és Veggi révén a gyermekek játékos, interaktív módon ismerkedhetnek meg a kampány mondanivalójával, valamint szórakoztató, ugyanakkor informatív módon tapasztalhatják meg azt, hogy milyen élvezetes is a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
„A kampányba olyan aktivitásokat találtunk ki a francia médiaügynökséggel közösen, amely az Európai Friss Kalandok világa és a két főszereplő, Frutti és Veggi révén közelebb hozza a gyermekekhez a zöldségek és gyümölcsök szeretetét. A kampány részeként a mesecsatornákon rövid, nyolc részes miniprogramok révén ismerhetik meg a legkisebbek az Európai Friss Kalandok világát, emellett odafigyeltünk arra is, hogy a családok legkisebb tagjai élőben is megtapasztalhassák a zöldségek és gyümölcsök erejét. Továbbá egy országos roadshowra is készülünk, amelynek keretében az elkövetkező hónapokban országszerte és Budapesten is több helyszínen találkozhatnak az érdeklődők a programmal, emellett a családok országszerte 50 alkalommal a legnagyobb kiskereskedelmi áruházakban is megismerkedhetnek a gyümölcs és zöldség testvérpárral” – foglalta össze Nagy László, a Havas Sports & Entertainment vezetője a kampány aktivitásait.