Bár folyamatosan jelennek meg újabb részletek a Cambridge Analytica tevékenysége és a Facebook hibás adatkezelése miatt kirobbant botrány kapcsán, előfordulhat, hogy az eset nem lesz érezhető hatással a közösségi média hirdetési bevételeire, legalábbis az Egyesült Királyságban. Az eMarketer szakértője szerint az elérhető felhasználók számának folyamatos és nagymértékű csökkenése már érzékenyebben érinthetné a társaságot.
Az idén várhatóan 3,3 milliárd fontot fordítanak majd közösségi médiás hirdetésekre az Egyesült Királyságban, az összeg több mint 80 százalékát a Facebookon keresztül költik el. A közösségi média a digitális hirdetési szegmens bevételeinek 25,4 százalékát adja majd, és a 3,3 milliárd fontos összeg 24 százalékos bővülést jelent 2017-hez képest.
Az igazán megrázó adat viszont az, hogy 2020-ra az eMarketer előrejelzése alapján a szigetország reklámpiacán a közösségi média megelőzi majd a televíziót is az elköltött hirdetési pénzek vonatkozásában.
A piackutató előrejelzése még a Cambridge Analytica botrány előtt készült, azonban a Campaign magazinnak nyilatkozva Bill Fisher, az eMarketer angliai vezető elemzője azt nyilatkozta, hogy nem várható, hogy az ügy jelentős negatív hatással legyen a Facebook és általában a közösségi média reklám bevételeire. A szakember példaként a Google és a YouTube tavalyi esetét hozta fel, amikor szélsőséges tartalmú videók mellett jelentek meg nagy márkák hirdetései. Bár több nagy brand is akkor bojkottot hirdetett, ez érdemben nem befolyásolta a Google-nél elköltött összeg mennyiségét.
Bill Fisher utalt arra is, hogy a nagyobb veszélyt a Facebook számára az jelentené, ha tartósan és nagy mértékben csökkenne a rajta keresztül elérhető felhasználók száma. Egy ideje már megfigyelhető, hogy a fiatalok más közösségi médiás oldalakhoz pártolnak át, azonban az egyik legnépszerűbb platform, az Instagram például már a Facebook tulajdonában van, így az arra váltók miatt nem igazán kell aggódniuk.
Korábban az mmonline.hu is beszámolt arról, hogy a brit hirdetők alapos vizsgálatot és hatékony intézkedéseket követelnek a Facebooktól, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló visszaélés a felhasználók adataival. Az esetről itt, a hirdetők tiltakozásáról itt, míg a Facebook intézkedéseiről itt olvashat bővebben.