A hétvégén váratlanul lemondott a vezérigazgatói posztról a világ legnagyobb reklámügynöksége, a WPP alapítója és eddigi vezetője, Martin Sorrell. A távozás hátterében az igazgatóság által indított vizsgálat áll.
A WPP-nél indult és már lezárt vizsgálat azt állapította meg, hogy Sorrell nem megfelelően kezelte a vállalat forrásait. További részleteket egyelőre nem tettek közzé a vizsgálat megállapításairól, azonban már ennyi is elég volt ahhoz, hogy a céget 1985-ben megalapító, 73 éves üzletember távozzon a vezetésből.
A hivatalos közlés szerint Martin Sorrellt úgy kezelik a vállalatnál, mint aki nyugdíjba ment. A The Guardian beszámolója szerint a távozáskor mintegy 28 millió dollárnyi összeget is kap a cégalapító.
A nagy kérdés, hogyan alakul a WPP jövője, ami a Reuters összeállítása alapján korántsincs könnyű helyzetben. A társasághoz 112 országban több mint 400 vállalat tartozik, amelyeknél 200 ezernél is többen dolgoznak. Azonban márciusban a 2008-as gazdasági válság óta eltelt időszak legrosszabb üzleti eredményeiről számoltak be, és a Google és a Facebook is egyre nagyobb kihívást jelent a reklámszakma képviselői számára.
A WPP irányítását az új vezérigazgató kinevezéséig a digitális igazgató, Mark Read és Andrew Scott, a WPP Europe operatív igazgatója veszik át.