Azt gondolom, hogy a Magyarországon elérhető csatornák száma terén nem csökkenés, hanem további növekedés várható, mi is egy újabb tévéadás indításában gondolkodunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Harsányi Gábor, a Viacom regionális tartalommenedzsment alelnöke és magyarországi country menedzsere.
– Tavaly ősszel indítottátok el a második humorcsatornátokat, a Comedy Central Familyt, amelynek a közönségaránya jelenleg 0,5 százalék felett alakul a 18–49 éveseknél teljes napon. Ez elég is, vagy van ebben még növekedési tartalék?
– Messze nem ez a 0,5 százalék a végcél. Azt szoktam mondani, hogy a hirdetők egyszázalékos közönségaránytól kezdenek komolyan venni egy-egy csatornát, ezért a Comedy Central Familynél is ezt tűztük ki célul. Elégedettek vagyunk az indulással, hiszen innentől kezdve már egy Comedy-portfólióról tudunk beszélni. Ezen belül a Comedy Central a legerősebb magyarországi csatornánk, ami önmagában három százalék körüli közönségarányt produkál.
– Az RTL-t és a TV2-t, vagy inkább az AMC-t és a Sonyt tekintitek a fő versenytársnak?
– Utóbbi kettőt, a célunk ugyanis az, hogy a tematikus, nemzetközi portfóliók között a Viacom legyen a legerősebb szereplő. Annak ellenére, hogy viszonylag későn léptünk piacra, ezt a célt Magyarországon már két éve megvalósítottuk. Sőt, ugyanez a helyzet Csehországban és Szlovákiában. Romániában nemrég vettük át a vezetést a Disneytől, Lengyelországban pedig fej fej mellett haladunk a Discoveryvel. Magyarországon a hét-nyolc százalék körüli közönségarányunkkal jóval megelőzzük a hat százalék körül mozgó AMC-t, valamint Sonyt és alig vagyunk lemaradva a kilencszázalékos MTVA mögött.
– A Viacom, AMC, Sony hármasnál számítasz konszolidációra?
– Ez a három szereplő a portfóliójának méretéből adódóan biztonságban van. Inkább a kisebbeknél lehet konszolidáció, ami egyébként már el is indult. Elég csak arra gondolni, hogy két éve a Universal, tavaly a Disney Junior, az idén pedig a Fox csatorna magyar változata szűnt meg.
– Ez most egy trend, hogy már fogynak a csatornák?
– Magyarországon 120 körüli tévéadó van, de például a lengyel piacon közel 200 lokalizált tartalmú televízió érhető el, tehát még lehetnek itt tartalékok. Azt gondolom, hogy a csatornák száma terén nem csökkenés, hanem további növekedés várható. Olyannyira, hogy az idén mi is gondolkodunk egy újabb indításán.
– Milyen jellegű csatornáról van szó?
– Most még korai lenne ezt megnevezni.
– A változó nézői szokások melyik Viacom csatornát érintik a legérzékenyebben?
– Leginkább a 15–29 éves célcsoportot, és ebből következően az MTV-t. Ezt a céget pár éve még MTV Networksnek hívták, és nem véletlen, hogy ma már Viacom a neve, ez sokat elmond a változásokról. Az MTV továbbra is nagyon fontos számunkra, de ma már nem ez, hanem a humor-, a gyermek- és a filmtartalmaink számítanak az erősségünknek. Utóbbira jó példa a Paramount filmcsatorna, amely négy éve indult el Magyarországon, egyszázalékos közönségarányt vártunk tőle, ehhez képest már másfél százaléknál jár, és a két százalékot is elérhető célnak tartjuk.
Heszler Róbert
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.