Minden korábbinál többet, 88 milliárd dollárt költöttek tavaly digitális hirdetésekre az Egyesült Államokban. A teljes online reklámpiac 57 százalékát már a mobilos hirdetések adják.
A tavalyi 88 milliárd dolláros amerikai online reklámköltés 21 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IAB megbízásából a PwC által összeállított felmérésből. A mobil szegmens a múlt évben is folytatta dinamikus bővülését, éves összevetésben 36 százalékkal, 49,9 milliárd dollárra nőtt.
A közösségi médiás reklámköltés is hasonló mértékben fejlődött, igaz jóval alacsonyabb bázisról indulva, de így is 22,2 milliárd dollár szántak ilyen hirdetésekre az Egyesült Államokban. Kérdés, hogy a Cambridge Analytica botrány hogyan érinti majd a szektor legnagyobb szereplője, a Facebook megítélését. Az első negyedéves üzleti adatok alapján egyelőre nem kell komoly következményektől tartania a cégnek, a jelek szerint mind a felhasználók, mind a hirdetők kitartanak.
Rekordszintre emelkedett a digitális videós hirdetések értéke is az Egyesült Államokban 2017-ben, elérte a 11,9 milliárd dollárt, ami éves összevetésben 33 százalékos bővülést jelent.
Az IAB közlése szerint az első alkalommal fordult elő az USA-ban a múlt évben, hogy a digitális hirdetési piac nagyobb volt, mint a televíziós.