- Hirdetés -

Lapostévén nézzük a focivébét

|

Az idei focivébé idején is tarolhatnak az LCD-tévék, akárcsak a 2010-ben és 2014-ben – derül ki a GfK kutatásából. A futball világbajnokság élénken tartja a vásárlók televíziók iránti érdeklődését. Az értékesítési számok már az idei első három hónapban is jelentős mértékű növekedést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest.

A GfK POS Tracking adatai az év első hetétől kezdődően folyamatos piaci erősödést regisztráltak a hazai lapostévék piacán: az eladások hónaprólhónapra növekednek. A korábbi foci VB-k eladásaival összevetve az idei első negyedév – úgy tűnik – rekordszámokat hozott. Az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg az előző év azonos időszakaihoz képest. Ezt követően – a 2014. évi világbajnoksághoz hasonlóan – várhatóan április-június hónapok fognak kiemelkedő teljesítményt hozni, ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathatnak a vevők.

A tendenciák további elemzése érdekében érdemes a 2014. évi trendekből kiindulni: a legutóbbi VB idején március hónaphoz képest minden rákövetkező időszak egyre növekvő eladásokat hozott a világbajnokság kezdetéig. A legutóbbi VB alkalmával, 2014-ben azonban kicsit későn indult be a piac: akkor márciushoz képest április nem tudott növekedést hozni, hanem csak stagnált, majd májusban egy csapásra 49 százalékkal nőttek a darabszámos eladások az előző évi bázishoz képest. Viszont idén, ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév (Q2) is rekordeladásokat fog hozni, azaz a korábbi VB-knél erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.

A piac számára ugyanakkor még az lehet nagy kérdés, hogy a 2016-os foci EB időszak tévéeladásait felülmúlják-e a 2018. évi értékesítési számok. E tekintetben megoszlanak a vélemények. Ha 2016-hoz hasonlítjuk a 2018. év első negyedéves teljesítményét, bizakodók lehetünk: 22 százalékkal több tévét vásároltak idén mint 2016 első három hónapjában.

A vásárlási döntéseket elsősorban meghatározó értékesítési átlagárak tekintetében szintén érdekes változások rajzolódnak ki: míg 2010-ben átlagosan 122.000 forintot szántak a vásárlók egy tévékészülék vásárlására, 2014-ben valamivel kevesebbet – 110 ezret –, 2018 első negyedévében pedig ismét emelkedett és elérte a 117.000 forintot az új tévékészülék vásárlására átlagosan szánt összeg.

„Összességében elmondható, hogy összetételében már kissé más ez a piac mint a korábbi években volt” – jelzi Sztupár Andrea, Head of Market Insights, GfK. „Vásárláskor továbbra is fontos prioritás – az ár mellett – a kijelzőméret. Míg 2014-ben az eladások közel felét a 32 coll képernyőátmérőjű készülékek adták, addig idén már csupán csak egyharmadát. Azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé. Ennek oka egyrészt a változó felhasználói igényszint: kisebb méretű televíziókészülékeiket a háztartások fokozatosan lecserélik nagyobb méretűekre, amely tendencia világszintű jelenség. Másrészről, egyre nagyobb kijelző-méretet kaphatunk adott pénzösszegért: a nagyobb kijelzőjű készülékek a korábbi évekénél kedvezőbb árpontokon elérhetők a vásárlók számára” – értelmezi az adatokat a szakember, majd hozzáfűzi: „Mindezek következtében az értékesítések összesített alakulását egyre jobban befolyásolják a nagyobb (40’+) kijelzővel rendelkező televíziók, azaz rajtuk is nagyban múlik a Q2 időszak sikere.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...