Az elmúlt időszakban átalakultak a tartalomfogyasztási szokásaink, azonban az internetezés mellett még ma is imádunk tévézni – sőt, az Invitel tapasztalatai alapján egyszerűen megőrülünk a nagyfelbontású televíziózásért.
Sokan és sokszor próbálták már eltemetni nappalink egyik központi elemét, a televíziót, vitatva a televíziózás versenyképességét ebben a digitális világban. A különböző médiumok felületein időről időre megjelennek olyan írások, amelyek arról szólnak, hogy a tévézés már nem olyan népszerű formája az otthoni szórakozásnak, mint évekkel ezelőtt volt. A legújabb felmérések még mindig mást mutatnak.
A televízió él és még jó sokáig élni is fog
A hazai reklámpiacon szinte egyedüliként elfogadott Nielsen Közönségmérés legújabb adatai[1] alapján 2018 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan még mindig több mint 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint egy évvel korábban. A filmek és a szórakoztató műsorok voltak a legnépszerűbbek a tévénézők körében – a tévénézési idő több mint felét ezekre a műsorokra fordították.
De mi a helyzet a sporttal, mi várható az idei nyáron?
A filmek és a szórakoztató csatornák iránti érdeklődés mellett az élő sportközvetítések nézettsége is kifejezetten kedvezőnek mondható. Különösen igaz ez a nagy világversenyek, nemzetközi sportesemények idején, így várhatóan idén nyáron is ezt tapasztaljuk majd. A nézők saját bevallásuk szerint rangos nyári sportversenyek idején tévénézési idejük közel 20%-át töltik sportközvetítések megtekintésével és ez főként annak köszönhető, hogy igenis szeretünk otthoni környezetben, családi, vagy baráti körben szurkolni. Az Invitel nemrégiben publikált ’Sport minden felületen’ c. felmérése szerint is a közvetítések fogyasztásának tipikus helyszíne a saját otthon: a válaszadók többsége (58%-a) leginkább itt szereti megtekinteni a sporteseményeket, ha pedig a program mégis másképp alakul, akkor jellemzően az ismerősök, barátok otthonát választja helyszínűl. A kutatás során megkérdezettek többsége sporteseményt kizárólag csak élőben nézne szívesen és az élő sportközvetítések esetében 84%-uk a tévécsatornákat jelölte meg legfontosabb hozzáférési pontként.
A jó képminőség mindenek felett
Az Invitel sportkutatása szerint a válaszadók közel háromnegyede vallja, hogy tévézéskor nagyon fontos számára a HD minőség. A kiváló felbontású képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha mi is ott ülnénk a stadion lelátóján, így a meccsnézések, de akár a közös családi filmezések is emlékezetesebbek lehetnek.
Az Invitel tapasztalatai alapján úgy tűnik, egyre tudatosabbá válnak a magyar tévénézők. Egyre jobb minőségű kép- és hang sugárzására képes televíziókat vásárolnak, így évről-évre folyamatosan nő a HD TV penetráció. A Nielsen szerint például a magyar háztartásokban az elmúlt egy évben közel 10 százalékponttal nőtt a HD adás vételére alkalmas televíziókészülékek száma, mintegy 72 százalékuk már rendelkezik ún. HD ready vagy full HD készülékkel. Bár edukációs téren még van mit fejlődnünk, a tévénézők többsége ma már tisztában van azzal, hogy a korszerű készülékekkel csak az újszerű tévénézés lehetőségét kapjuk és megfelelő minőségű HD tartalomról külön szükséges gondoskodnunk. Ezt igazolja az is, hogy a HD tévék terjedésével párhuzamosan ugyanilyen ütemben nő a nagyfelbontású HD csatornákat tartalmazó televízió-előfizetések száma is. Az Invitel saját ügyfélkörben szerzett tapasztalatai szerint a cég tévészolgáltatásra előfizető ügyfeleinek több mint kétharmada például már rendelkezik digitális előfizetéssel és HD csatornákkal, amely arány 2 évvel ezelőtt, a 2016-os nyári nagy sportversenyek idején még csak 44 százalék volt.
Minden egy helyen a felhőtlen szurkoláshoz
Az Invitel folyamatosan figyelemmel kíséri a piaci trendeket, valamint a fogyasztói igények változását, és ezekre alapozva fejleszti műsorkínálatát. Éppen ezért legújabb, májustól érvényes – gyors internetet és HD televízió-csatornákat tartalmazó – ajánlatában a család minden tagja számára változatos és sokszínű szórakozást kínál a nyárra. Jó hír a sportrajongóknak, hogy a cég aktuális Családi csomagjaiban a Magyarországon elérhető összes jelentős sportcsatorna megtalálható, HD minőségben nézhetjük például az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport 1 és 2, az Eurosport 1 és 2, valamint a DIGI Sport 1,2,3 adásait.
Ahhoz, hogy az otthon töltött nyáresték még élvezetesebbek legyenek az Invitel kínálatában internetre kapcsolható Sony SmartTV is megtalálható, amely jó választás lehet azoknak, akik szeretnék kihasználni a gyors internetben rejlő előnyöket. Az okostelevízión nemcsak a HD adás és az interaktív tévézés jelent igazi élményt, de internetezhetünk, YouTube videókat nézhetünk vagy akár a Facebookra is csatlakozhatunk a segítségével. Sőt ha mindez nem lenne elég, a készülékre különböző applikációkat is feltölthetünk a Sony kínálatából. Emellett az otthoni televíziózást teheti még tökéletesebbé a Sony 139 cm képátmérőjű 4K-s TV-je, amely kiváló párost alkot az Invitel interaktív tévé szolgáltatásával.
Az Invitel a kamatmentes részletre elvihető eszközökön túl egy másik kampányt is indított: a 3 szolgáltatást (TV, internet, telefon) együttesen tartalmazó csomag megrendelése esetén a televízió szolgáltatást 6 hónapon keresztül díjmentesen biztosítja új ügyfelei számára. Ráadásul az Invitel nyári akciói összevonhatók, így a kamatmentes eszközvásárlási ajánlat és a 6 hónapig díjmentesen választható TV-szolgáltatás együtt is igénybe vehető a szolgáltatónál.