A múlt évben 6,7 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, egy év alatt 20 millió korsóval nőtt a piac. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy idén mire számítanak a nagy gyártók és hogyan alakul a kézműves sörök világa.
A műsorból kiderül többek között, hogy akár egy fokos hőmérséklet változás is komoly befolyással lehet a sörfogyasztásra, és a szokatlanul meleg április már érezteti is hatását a hazai piacon. Az igaz nagy roham azonban nyáron jön majd, amikor egy jó napon akár 3-4-szer annyi sört is eladhatnak a boltokban, mint tavasszal vagy télen.
A kedvező makrogazdasági folyamatok, a fogyasztóknál maradó több elkölthető pénz is hat a sörpiacra, a felsőkategóriás termékeknél tapasztalható intenzív fejlődés, és itt jelenik meg a legtöbb innováció is. A hazai piaci szereplők is azt tapasztalják, hogy a magyarok egyre inkább nyitottak az újdonságra és a minőségi termékekre.
A kézműves sörök iránt is egyre nagyobb a kereslet, és bár pontos számok nincsenek, de 4-6 százalék közötti lehet a piaci részesedésük. A BrandMania legújabb adásából többek között az is kiderül majd, hogy nemzetközi szinten hol tart a kézműves sörök forradalma és mi a helyzet az ízesített termékekkel.
A műsorban megszólal Varga Eszter, a Tesco Globál Zrt. kommunikációs menedzsere, Bors Kata, a Heineken Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője, dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke, Békefi Gábor, a Dreher vezérigazgatója, Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője, Tóth Gergely, a Sörművektől és Sefcsik Márton, a BPBW 2018 kommunikációs vezetője.
BrandMania ma éjjel 1:00-kor az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.