- Hirdetés -

Gasztrokalandok a Central Médiacsoporttal

|

Mik manapság a tartalomfogyasztási szokások a gasztronómiában? Hol, mit és hogyan keresnek a konyhaművészetre fogékony magazinolvasók és online felhasználók? Milyen trendekre kell figyelniük a hirdetőknek? Kiből és hogyan lehet sikeres gasztroblogger, vagy influencer? Többek között ezekre is választ kaptak a Central Médiacsoport első ingyenes gasztro tematikájú konferenciáján részt vevő vendégek. A rendezvényt a hazai kulináris szcéna meghatározó alakjai; szakmai újságírók, véleményvezérek és marketing-, illetve kutatási szakemberek előadásai színesítették.

A 2018 májusában Central Médiacsoport székházában tartott konferencia házigazdája Jókuti András, a népszerű Világevő blog alapítója és szerzője volt. Az előadások sorát nyitó dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetemen tanára szerint a gasztronómia általánosságban egy olyan globális tematikává vált, amihez kapcsolódva bárki szerepet vállalhat, bárki lehet szakértő, mert a témáról relatív egyszerű beszélni, az étkezés kapcsán mindnyájan érintettek vagyunk benne, vásárlási oldalról megközelítve pedig világviszonylatban az egyik legfontosabb szektor épül rá.

Szabó György, a Central Médiacsoport SEO-ért (keresőmotor optimalizáció) felelős vezetője arról mesélt, hogy az interneten történő felhasználói keresések között dinamikusan növekszik a gasztro témák iránt érdeklődők aránya. Kiemelte, hogy a gasztro oldalakat látogatók 53%-a csak mobilon keres recepteket, de sok felhasználó még mindig párhuzamosan mobilon, számítógépen, szakácskönyvben és magazinokban is kutatja leendő kedvenc receptjeit. Azt is megtudhattuk, hogy az emberek a receptek mellett egyre inkább egyéb más kapcsolódó szerkesztett tartalmakat is szívesen keresnek. Vagyis a siker érdekében ma már nemcsak a családi étkezőasztalon, hanem az ehhez szükséges receptek tálalásánál és körítésénél is változatosságra van szükség.

Ehhez a véleményhez kapcsolódott Puskás Nóra ételfotós, Kapolka Ágnes food stylist és Nemes Nóra újságíró-gasztroblogger is, akik az ételfotók megfelelő kategorizálásáról és technikai kivitelezéséről meséltek érdekes műhelytitkokat. Mint azt elmondták, az elmúlt időszakban a vizuális kommunikáció is rohamos fejlődésnek indult és ma már akár minimális előképzettséggel, illetve jobb okostelefont használva bárki lehet sikeres ételfotós.

Vékási Andrea, a Nők Lapja főszerkesztője a Nők Lapjában, és a Nők Lapja Konyhában szereplő, mára önálló személyes márkákká vált gasztro szerzők sikereiről mesélt. Szó esett többek között a Nők Lapjába húsz éve publikáló Lajos Mariról, a kis túlzással pár év alatt multimédiás arccá váló Bereznay Tamásról, az online világból érkezett bloggerről, Vrábel Krisztáról, Mautner Zsófiról, illetve az új generációt képviselő Nemes Nóráról és a Nosalty-s Kárai Dávidról is. Őket a szakértelmük és megkérdőjelezhetetlen hitelességük tette véleményformálókká, a családi otthonok konyháinak részévé.

A nap egyik nagy meglepetése Anger Zsolt feltűnése volt. A színészként és rendezőként is sikeres Anger, aki az RTL Klub Konyhafőnök című műsorában is megcsillogtatta már főzőtudományát, elmesélte, hogy apai nagymamájának köszönhetően a mai napig a konyha maradt a kedvenc játszótere. Saját receptjeiről, a lecsó iránti vonzalmáról, legendás baráti vacsorákról, valamint nagy álmáról: egy saját receptkönyv megvalósításáról is beszélt.

A Nosalty termékmenedzsere, Krankovics Béla a marketingszempontból is különösen értékes, gasztro témájú online videókról tartott előadást. Mint azt elmondta, a felhasználók 54%-os arányban a videós tartalmakat keresik és ezekre is tudnak a leginkább visszaemlékezni. A 2014-2015 előtt a tévés főzőműsorokhoz nagyban hasonlító online videókkal találkozhattak, ám a Facebook térhódítása a gasztro tematikában, és az ennek köszönhető tartalomfogyasztási szokásváltozások átformálták az egész piac működését. Ma már rövid, hangnélküli, vagy zenés gyors, felülnézeti videók a legnépszerűbbek, amiket a Nosalty gyakran használ edukatív céllal is. Egy-egy ilyen videóban számtalan kreatív módon jelenhet meg szponzor, hirdető is. A tartalomban elhelyezett hirdetés így a magazinokban megjelenő szponzorált receptek után a videókban is kiváló kommunikációs eszközzé vált.

Ezután a Coca-Cola marketingvezetője, Czigler Katalin egy a napjainkban társadalmi szinten egyre fontosabbá váló kérdésről, a cukorfogyasztással kapcsolatos felmérés eredményeiről számolt be. Geszler Nikolett, az IPSOS senior research executive munkatársa pedig a francia IPSOS legutóbbi kutatásának (Food Brand Trust) eredményeit mutatta be. A szakmai jelentés szerint a fogyasztók egyöntetű véleménye, hogy az élelmiszeripari termékek minősége romlott, ami magyarázhatja azt is, hogy Franciaországban az élelmiszeriparban a fogyasztói márkahűség egyre csökken. Hazai, friss és bio- illetve adalékanyag-mentes termékek – ezek lettek a hiteles címkék, hívószavak az elmúlt években. A kutatásból kiderült továbbá, hogy print médiumokban reklámozott termékek felé nagyobb bizalommal fordulnak a fogyasztók, mint az online tartalmak esetében.

A napot igazi gasztro arcok, Kajári Zsófia, Havas Dóra, Kárai Dávid, Fördős Zé és Bereznay Tamás kerekasztal-beszélgetése zárta. Érdekes, hogy a beszélgetés mindegyik résztvevőjének karrierje – köztük a moderátori szerepkört betöltő Jókuti Andrásé is – egy bloggal kezdődött. A minifórum résztvevői elmesélték, hogy miért és hogyan építették fel saját személyes márkájukat, valamint őszintén vallottak arról is, hogy rendszeresen olvassák egymás írásait, és inspirálódnak egymást olvasva. Zárásként arról is beszéltek, hogy valószínűleg mindenki meg tudná mondani a szerző neve nélkül is, hogy kinek a receptjét látja, illetve, hogy a hitelesség, a személyiség és a stílus nagyon fontos ebben a szakmában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...