Tavaly 11,5 százalékkal bővült a hazai reklámpiac és a szakemberek az idei év kapcsán is bizakodóak. A BrandMania stábja utánajárt annak, hogyan alakult idén eddig a hirdetési szegmens és a műsorból az is kiderül, hogy a választások milyen hatással voltak a reklámokra.
A múlt évben már 240 milliárd forint fölé nőtt a hazai reklámpiac, igaz a 11,5 százalékos bővülésben fontos szerepet játszottak az állami hirdetések is. A piaci átalakulás egyértelmű nyertese a digitális média és ez a BrandManiának nyilatkozó szakemberek szerint a jövőben sem változik majd. Novák Péter, a Dentsu Aegis Network Hungary vezetője szerint az adatközpontú megközelítés és ezzel kapcsolatban a programmatic, illetve a mobil térhódítása idén is folytatódik majd.
A BrandMania legújabb adásában szóba került az is, hogyan kell átalakulniuk az ügynökségeknek, hogy talpon maradhassanak a gyorsan változó piacon. Faludi Péter, a Havas Média ügyvezetője például arról beszél, hogy a kreatív ügynökségünkkel közösen elköltöznek és egy teljesen új márka alatt jelenek meg, mint Havas Village koncepció, egy kézből szeretnék kiszolgálni az ügyfeleket. Emellett pedig erősítik a PR-vonalat, az entertainmentet.
A digitális csapat jelentős megerősítéséről számolt be Szabó Edina, az OMD Hungary ügyvezetője, a cégnél pár év alatt néhány fősről közel 20 fősre nőtt az adatkezeléssel, analitikával foglalkozó csapat, akik nem digitálismédia-vásárlással foglalkoznak. Mindez abba az irányba mutat, hogy milyen szofisztikálttá válik a digiális médiatervezés, illetve hogy mit tekintenek hatékonynak, mik azok a KPI-ok, amire fókuszálnak.
Gulyás János, a Wavemaker Hungary vezérigazgatója az országgyűlési választási kampány kapcsán a hirdetői aktivitás csökkenéséről számolt be a BrandManiának. A műsorban szóba kerül az is, hogy a marketing szakmában mennyire jelent kihívást a munkaerőhiány.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vasárnap délelőtt az RTL II-n, vagy az RTLMost.hu-n.