- Hirdetés -

Erősítettek a díjhalmozó reklámügynökségek

|

Üzleti szempontból sem zártak rossz évet a reklámhatékonysági versenyeken taroló ügynökségek, mind az ACG, mind a Y&R növelni tudta forgalmát. A közzétett beszámolókból az is látszik, hogy jóval többet költenek a munkavállalóikra a cégek.

A múlt évben 1,53 milliárd forintos összbevételt ért el az ACG Reklámügynökség Kft., ez közel öt százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság nettó árbevétele valamivel kisebb mértékben 4,2 százalékkal bővült, elérve az 1,513 milliárd forintot.

Az Effie Effectiveness Index alapján a világ leghatékonyabb független reklámügynökségének választott ACG ráadásul úgy tudta növelni forgalmát, hogy kevesebb állandó munkatárssal dolgoztak tavaly, mint egy évvel korábban. A cég beszámolója alapján 2017-ben 42 fő volt az átlagos statisztikai létszám, ez tízzel kevesebb, mint 2016-ban.

A vállalat üzemi szintű eredménye 56 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, meghaladta a 142 millió forntot. Szintén nagyot nőtt a nyereség, az adózott eredmény 124,4 millió forint volt, ami 53 százalékkal mmúlta felül az egy évvel korábbit.

A vállalat eredményességének javulását jól érzékelteti, hogy míg 2016-ban ezer forint bevételre 56 forintnyi adózott eredmény jutott, addig tavaly már 82 forint volt ez az érték. Elmondható az is, hogy jóval hatékonyabban dolgoztak az ACG munkatársai, hiszen ezer forint személyi jellegű ráfordításra 2016-ban 459, tavaly pedig 610 forintnyi adózott eredmény jutott.

Az árbevétel szempontjából jó évet zárt a Young&Rubicam Budapest is, a vállalat 1,53 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 11 százalékos bővülést jelentett 2016-al összevetve. A cég az eredményességet tekintve már nem teljesített ilyen jó, az üzemi szintű eredmény a 2016-os közel 110 millió forintról 72 millióra esett vissza. Az adózott eredmény esetében még nagyobb volt a csökkenés, közel 100 millió forintról 20 millióra zuhant a nyereség. A Y&R kiegészítő melléklete szerint a múlt évben 42 millió forintot meghaladó értékvesztést számoltak el a száz százalékos tulajdonukban lévő Wunderman Kft. kapcsán.

Érdekesség, hogy a múlt évben mindkét jelentős reklámügynökségnél számottevő mértékben nőttek a személyi jellegű kiadások. Az ACG-nél például annak ellenére, hogy az átlagos statisztikai létszám csökkent, 15 százalékkal, közel 204 millió forintra bővültek a személyi jellegű kiadások. A Y&R-nél még nagyobb, 18 százalékos volt a növekedés ebben a mutatóban éves összevetésben, a társaság beszámolója szerint a személyi jellegű ráfordítások elérték a 425 millió forintot.

A következő napokban az mmonline.hu-n a hazai reklám- és médiapiac további meghatározó szereplőinek üzleti eredményeit bemutató összeállításokkal jelentkezünk majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...