Üzleti szempontból sem zártak rossz évet a reklámhatékonysági versenyeken taroló ügynökségek, mind az ACG, mind a Y&R növelni tudta forgalmát. A közzétett beszámolókból az is látszik, hogy jóval többet költenek a munkavállalóikra a cégek.
A múlt évben 1,53 milliárd forintos összbevételt ért el az ACG Reklámügynökség Kft., ez közel öt százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság nettó árbevétele valamivel kisebb mértékben 4,2 százalékkal bővült, elérve az 1,513 milliárd forintot.
Az Effie Effectiveness Index alapján a világ leghatékonyabb független reklámügynökségének választott ACG ráadásul úgy tudta növelni forgalmát, hogy kevesebb állandó munkatárssal dolgoztak tavaly, mint egy évvel korábban. A cég beszámolója alapján 2017-ben 42 fő volt az átlagos statisztikai létszám, ez tízzel kevesebb, mint 2016-ban.
A vállalat üzemi szintű eredménye 56 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, meghaladta a 142 millió forntot. Szintén nagyot nőtt a nyereség, az adózott eredmény 124,4 millió forint volt, ami 53 százalékkal mmúlta felül az egy évvel korábbit.
A vállalat eredményességének javulását jól érzékelteti, hogy míg 2016-ban ezer forint bevételre 56 forintnyi adózott eredmény jutott, addig tavaly már 82 forint volt ez az érték. Elmondható az is, hogy jóval hatékonyabban dolgoztak az ACG munkatársai, hiszen ezer forint személyi jellegű ráfordításra 2016-ban 459, tavaly pedig 610 forintnyi adózott eredmény jutott.
Az árbevétel szempontjából jó évet zárt a Young&Rubicam Budapest is, a vállalat 1,53 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 11 százalékos bővülést jelentett 2016-al összevetve. A cég az eredményességet tekintve már nem teljesített ilyen jó, az üzemi szintű eredmény a 2016-os közel 110 millió forintról 72 millióra esett vissza. Az adózott eredmény esetében még nagyobb volt a csökkenés, közel 100 millió forintról 20 millióra zuhant a nyereség. A Y&R kiegészítő melléklete szerint a múlt évben 42 millió forintot meghaladó értékvesztést számoltak el a száz százalékos tulajdonukban lévő Wunderman Kft. kapcsán.
Érdekesség, hogy a múlt évben mindkét jelentős reklámügynökségnél számottevő mértékben nőttek a személyi jellegű kiadások. Az ACG-nél például annak ellenére, hogy az átlagos statisztikai létszám csökkent, 15 százalékkal, közel 204 millió forintra bővültek a személyi jellegű kiadások. A Y&R-nél még nagyobb, 18 százalékos volt a növekedés ebben a mutatóban éves összevetésben, a társaság beszámolója szerint a személyi jellegű ráfordítások elérték a 425 millió forintot.
A következő napokban az mmonline.hu-n a hazai reklám- és médiapiac további meghatározó szereplőinek üzleti eredményeit bemutató összeállításokkal jelentkezünk majd.