- Hirdetés -

Rekordot döntött az európai foci

|

Minden korábbinál nagyobb bevételre tettek szert az európai futballklubok a 2016/2017-es szezonban a Deloitte elemzése szerint, első alkalommal fordult elő, hogy összesen több mint 25 milliárd eurót hoztak össze. A legtöbb bevételt az Egyesült Királyság csapatai hozták, a Premier League bevételei 86 százalékkal múlták felül a második spanyol La Liga együtteseinek forgalmát.

Pénzügyi rekordot döntött az európai profi labdarúgósport élvonala, amelynek összesített bevétele a 2016/2017-es szezonban 25,5 milliárd euró volt. Ez az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékos növekedést jelent – derül ki a Deloitte tanulmányából. A BIG4, vagyis a világ négy vezető könyvvizsgáló cége közé tartozó, de számos egyéb területen is aktív vállalat idén 27. alkalommal állította össze elemzését az európai profi fociról és azok alapján egészen látványos fejlődésnek lehetünk tanúi.

Persze érdemes megjegyezni, hogy az igazán nagy felfutást az 5 topligának, vagyis az angol, spanyol, német, olasz és francia élvonalnak lehet köszönni. Ez az öt liga együttesen 14,7 milliárd eurós bevételt ért el a 2016/2017-es szezonban, ami éves szinten 9 százalékos bővülést jelent, vagyis jócskán felülmúlja a kontinens átlagos teljesítményét. A mezőnyből kiemelkedik a Premier League, vagyis az angol élvonal, ami egymaga 5,3 milliárd eurót termelt, 400 millióval többet, mint egy évvel korábban. Annak érzékeltetésére, hogy mekkora a fölényük a Deloitte közölte, hogy a Premier League bevétele 86 százalékkal múlta felül a második legnagyobb forgalmú ligáét, a spanyol élvonalét.

Az egy élvonalbeli klubra jutó átlagos bevétel szempontjából is a Premier League vezet, 265 millió euróval, azonban ebben az összevetésben már a Bundesliga, vagyis a német elit a második, 155 millió euróval, míg a La Liga csapatai átlagosan 143 millió eurós bevételt tudhattak magukénak a 2016/2017-es szezonban. A Deloitte tanulmányából az is kiderül, hogy a Bundesliga, vagyis a német élvonal összecsapásaira voltak a legtöbben kíváncsiak, a cég adatai szerint átlagosan 40,7 ezren látogattak ki egy meccsre. Angliában 35,8 ezer, míg Spanyolországban 27,6 ezer volt az átlagos látogatószám.

A Deloitte megvizsgálta azt is, hogy a topligákban hogyan aránylik egymáshoz a bevétel és a fizetéskre fordított összeg. Nos, ebben az összevetésben is a német élvonal vezet, náluk a bevétel 53 százalékát vitték el a fizetések, igaz egy évvel korábban még jobban álltak a klubvezetők szempontjából, akkor csak 49 százalékot. Az angoloknál a bevétel 55, míg a spanyoloknál 59 százaléka megy fizetésekre, az olaszoknál 67, a franciáknál pedig 66 százalék ez az arány.

Az öt európai topliga bevétele

Forrás: Deloitte

(millió euró)

Anglia 5297

Spanyolország 2854

Németország 2793

Olaszország 2075

Franciaország 1643

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...