- Hirdetés -

Nagyon bejött a digitális oktatás

|

Átadták a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország LEGYÉLTEIS! Alkotó.Elme játékának díjait az Akvárium klubban megrendezett záróeseményen. Ebben öt héten keresztül középiskolásokból és mentortanárokból álló csapatok mérték össze tudásukat és kreativitásukat. A projekt legfontosabb célja az volt, hogy megmutassa, hogyan lehet digitális megoldásokkal színessé, bevonóvá és szórakoztatóvá tenni a tananyagok átadását és elsajátítását.

A csapatoknak négy tantárgy, az Instatöri, a Prismarajz, a Slowmokémia és az Excelfoci feladatait kellett megoldaniuk digitális eszközeik és alkalmazások segítségével. A történelem feladatban helytörténeti tudásuk bővült és Instagramot használtak, a rajzban a művészettörténeti irányzatokhoz kerültek közelebb a Prisma alkalmazással. A kémia sikeres teljesítéséhez egy kísérletről kellett lassított felvételt készíteniük, az informatikában az Excelt kellett behatóan megismerniük a diákoknak egy iskolai focibajnokság megszervezésével. A közönségdíjért versenybe szállók pedig a saját iskolájukról készítettek egy bemutatkozó videót.

A játék talán legfontosabb tanulsága, hogy érdemes új irányból közelíteni egy-egy tantárgyat: az indulókat mentorként kísérő, tapasztalataikról egy kérdőíves felmérésben valló tanárok többsége, 80%-a szerint a diákok sokkal motiváltabbak voltak a megmérettetés során, mint a hagyományos iskolai feladatoknál. Több pedagógus kiemelte, hogy a próbatételek lelkesítették és csapatmunkára ösztönözték a diákokat, akik gyakran a szabadidejüket áldozták ötleteik megvalósítására.

A játékba összesen 183 iskola jelentkezett, végül országszerte 70 településről, 86 csapat, ugyanennyi mentortanár és 344 diák vágott bele a versenyzésbe. A kémiafeladat 100 diákot aktivizált, akik lassítottfelvételes videót készítettek a kísérletből. A közönségdíjas feladatot 30 csapat végezte el, és a szavazáson közel kilencezer ember adta le a voksát kedvenc videójára.

A válaszadó pedagógusok 75 százaléka a gyakorlati oktatásba is beépíthetőnek tartja az LEGYÉLTEIS! feladatait, tízből nyolcan pedig szívesen színesítenék digitális eszközökkel a tanóráikat a jövőben. „Az idei programunkban nemcsak a diákokat akartuk a digitalizáció lehetőségeinek kihasználására sarkallni, hanem a tanároknak is meg akartuk mutatni, hogyan csatornázhatják be a technológia lehetőségeit az oktatásba” – mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója. A pedagógusok többsége hasznos ismeretekkel gazdagodott a játék során, sok inspirációt merített a feladatokból. „A koncepció alkalmazkodik a XXI. század pedagógiájához: a diákok az oktatási céloknak megfelelően használhatják az okostelefonjukat, és a meglévő ismereteiket könyvtári, valamint internetes kutatással ötvözhetik. Megfelelő szervezéssel kiváló kooperatív módszer válhat ebből a gyakorlatból. Én a későbbiek során biztosan több appot fogok használni oktatási célra, mert ez a módszer kreatív, sokszínű és diákbarát, továbbá képes netes kultúrára nevelni a Z-generációt” – összegezte tapasztalatait az egyik megkérdezett mentortanár.

A záróesemény moderátora Kiss Imi vlogger volt, aki a kampány indulásakor egy népszerűsítő videóban maga is kipróbálta a játék próbatételeit, a Legyél te is informatikus! program létrejötte óta pedig folyamatosan támogatja a kezdeményezést. Az eseményen Frankó-Csuba Dea jövőkutató tartott inspirációs előadást, aki arról beszélt a jelenlévő diákoknak, hogy hogyan találhatják meg szupererejüket a digitalizáció által, valamint mennyit segíthet a technológiai tudás a pályaválasztásban.

A heti fordulók győztesei DJI Tello drónokat és Samsung Gear Fit2 okoskarpántokat nyertek, a végleges rangsorban pedig a Szentendrei Móricz Zsigmond Gimnázium diákjaiból álló KaCsapat bizonyult a legjobbnak. A Sárospataki Barnabás által mentorált csapat tagjai, Bálint Gergő, Dudás Norbert, Érfalvy Dávid és Prónai Sára öt DJI Spark drónt vihettek haza. A játék kiírásakor a szervezők csak egy fődíjat hirdettek meg, de a csapatok olyan magas színvonalon teljesítették a feladatokat, hogy végül ezüst- és bronzérmeket is osztottak.

Második helyen az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium tanulóiból álló HUGESTS csapat végzett, a dobogó harmadik fokára pedig a Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium Micro-Huge Band nevű csapata állhatott fel. A bronzérmesek kiemelkedő színvonalon oldották meg a negyedik forduló excel-feladatát, így kiérdemelték a T-Systems Magyarország Ötletcampus részvétellel járó különdíját. Külön értékelték a tanárokat: ebben a kategóriában Szűcs István, a nagykállói Korányi Frigyes Görögkatolikus Gimnázium és Kollégium pedagógusa nyert, aki a GörKori csapatot mentorálta a versenyen. A nyereményeket Christopher Mattheisentől, a Magyar Telekom vezérigazgatójától, Kaszás Zoltántól, a T-Systems Magyarország vezérigazgatójától és Nagy Györgytől, a kezdeményezést támogató DJI ARS Budapest ügyvezető igazgatójától vehették át a díjazottak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...