Naponta kétmilliárd csésze kávé fogy világszerte, a kávépiac összességében 25 százalékos növekedést produkált a múlt évben. A BrandMania stábja ezúttal a kávés trendektől pezsdült fel, a műsorból kiderül, hogy mi a növekedés motorja és az is, hogy évente mennyit költünk kávéra.
Az Euromonitor Report felmérése szerint a világ teljes melegitalpiaca 140 milliárd dollár körül van. Ennek több mint fele, mintegy 80 milliárd dollár a kávéból származik. Az őrölt kávénak egyre komolyabb kihívói vannak, de még mindig ez a legnépszerűbb fajta.
A kávépiac gyorsan nő, a fejlődés egyik motorját pedig a speciality kávé jelenti, ami már most 2-4 százalékot hasít ki a piacból. A magyar kifejezetten kávés nemzet, egy 2017-es őszi felmérés szerint a lakosság háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó. Közülük a férfiak átlagosan napi három, a nők pedig két csészével isznak. Továbbra is dinamikusan nő a kapszulás kávék népszerűsége a piacon.
A BrandMania legújabb adásából kiderül az is, hogyan alakul a prémium kávék iránti kereslet, de azt is megtudhatják a nézők, hogy hol szerzik be a magyarok a kávét. A műsorban megszólal a Lavazza, a Dolce Gusto, a Bravos és a Nespresso képviselője is.
BrandMania ma éjjel 0:15-kor az RTL Klubon, az adás előzetesét itt nézheti meg.