- Hirdetés -

Ők a legsikeresebb marketingesek

|

A Marketing&Media magazin idén harmadik alkalommal állította össze a legsikeresebb hazai marketingesek toplistáját. Az idén a rangsorban szereplők közel negyede cserélődött, tipikusan távozások és kinevezések miatt. Továbbra is igaz, hogy a marketinges Top 50 szereplőinél többet számít a szakmai presztízs, mint a kezelt médiabüdzsé nagysága.

A múlt évhez hasonlóan idén is Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett a TOP50 marketinges rangsor élén. Őt Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója és Németh Ottó, a Henkel Beauty Care üzletágának általános és marketingigazgatója követte.

Az immár harmadik alkalommal elkészített marketinges Top 50 viszont ismét megmutatta, hogy a reklámbüdzsé nem minden, messze nem azokat tartják a legsikeresebb marketingvezetőknek, akik a legtöbbet költenek. Nyilván számít a büdzsé nagysága is, de a pénznek messze nincs akkora jelentősége, mint például a múlt hónapban bemutatott médiapiaci Top 50-nél. Utóbbi sokkal inkább a vállalatokról szól, a mostani toplista pedig a szakemberekről. Mindezt jól mutatja a tavalyi és az idei összeállításunkban is első helyen végzett Horváth Magyary Nóra.

Komoly hirdető a K&H, de azért nincs ott az élbolyban, még a pénzintézeti szektorban is akad náluk nagyobb büdzséjű versenytárs. Viszont Horváth Magyary az általa elért szakmai sikerek miatt mégiscsak a marketingpiac legelismertebb szereplői közé tartozik. Rendszeresen szerepel konferenciákon, előadásokon, szakkönyvet publikál. Nyilván ösztönösen is jól kommunikál, amivel előnyben van az introvertáltabb kollégáihoz képest. Valószínűleg, akkor is bekerülne egy ilyen 50-es összeállításba, ha átigazolna egy másik vállalathoz, mert vinné magával a reputációját. Összességében tehát a sikeres marketingesnek nemcsak az általa képviselt cég kommunikációját kell profin kezelnie, hanem a saját személyes imázsát is.

Az immár tízéves múltra visszatekintő médiapiaci 50-es rangsornál az a tapasztalat, hogy egyik évről a másikra nagyságrendileg a lista szereplőinek a negyede szokott kicserélődni. Érdekes módon a marketinges TOP50-nél is egészen hasonló az arány. Tavaly a legelső listához képest 28, az idén pedig 22 százalékot tett ki a cserélődés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy 11-11 szakember került ki, illetve jutott be az összeállításba. A változások mögött tipikusan személycserék állnak. A tavalyi TOP50-ben még a második helyen végzett Grósz Judit, aki akkor a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójaként került be a listára. Időközben azonban átigazolt az RTL Magyarországhoz digitális és üzletfejlesztési igazgatónak, azaz kissé más területre. Bánhegyi Zsófia az elmúlt évben még az összeállítás ötödik helyén kapott helyet, viszont tavaly év végén távozott a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, s egyelőre nem tűnt fel más vállalatnál.

2017-ben még az UNICEF akkori magyarországi ügyvezetője, Danks Emese is szerepelt a listán, egész jó helyen, hiszen a tizedik volt. Viszont már a lapunk megjelenésekor lehetett tudni, hogy távozik a szervezettől. Még tavaly nyáron egy érdekes váltással a Vasas SC marketing- és kommunikációs elnökhelyettesi székébe igazolt át. Tavaly Zab Gábor is szerepelt az összeállításban, aki akkor még a Heineken Hungária marketingigazgatójaként dolgozott, de az elmúlt egy évben távozott a cégtől. Viszont az utódja, Palkó András egyből bekerült a Top 50-be. Egészen hasonló váltás történt az eMAG-nál, ahonnan távozott a 2017-es 50-ben még szereplő Hunyady László, aki már az Euronicsnál tölt be hasonló pozíciót. Az idei toplistára viszont nem ő, hanem az emagos utódja, Györke Ádám került be. Szintén távozás miatt került ki az ötvenből Oláh Alexandra, aki egy éve ilyentájt még a Schibsted marketingigazgatójaként dolgozott. Akad azért arra is példa, hogy valaki egy váltás után is a listán maradt. Juhász Péter Tibor egy éve még a Magyar Telekom lakossági kommunikációs vezetőjeként szerepelt a listán, a mostaniba viszont már a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként került be, ugyanúgy a 19. helyen, ahogy tavaly.

Miután a marketingvezetők jelentős hirdetési büdzsék felett őrködnek, ezért a médiapiacon is befolyással rendelkeznek. Ennek ellenére a médiás TOP50-ben soha nem képviseltették túl nagy arányban magukat. A két idei TOP50 között kilencfős átfedés van, ami növekedés az elmúlt évhez képest, amikor hat olyan marketingvezető akadt, aki a médiapiaci 50-ben is helyet kapott.

A médiás összeállításban hagyományosan erősek a telekommunikációs cégek képviselői, így abban is szerepelt a Telekom részéről Szabó Béla, a Vodafonetól pedig érdekes módon ugyanúgy ketten – Baráth Péter és Carra Anita – kerültek be mindkét listára. Szintén a párhuzamos befolyásosok között található Horváth Magyary Nóra, a Mol csoport kommunikációs igazgatójaként dolgozó Szollár Domokos, a henkeles Németh Ottó, a Richter Gedeon részéről Beke Zsuzsa, valamint az Unilever regionális médiaigazgatója, Bányász Lívia.

A tíz legsikeresebb hazai marketinges

Forrás: Marketing&Media magazin

Horváth Magyary Nóra K&H Csoport

Szabó Béla Magyar Telekom

Németh Ottó Henkel

Nagy Zoltán Péter OTP Bank

Baráth Péter Vodafone

Beke Zsuzsa Richter Gedeon

Carra Anita Vodafone

Szollár Domokos Mol

Dudás Krisztina Provident

Pantl Péter Hell

A teljes lista, illetve a rangsorban szereplők portréja és további elemzések a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatók el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...