Nemrég a TV2 Csoport közleményében azt olvashattuk, hogy a Tények június utolsó csütörtökén és péntekén megelőzte az RTL Híradóját. Az RTL Magyarország erre válaszul kiadott egy közleményt, amelyben az szerepel, hogy az idei első fél évben az RTL Híradó megnyerte az esték 91 százalékát.
Egyfelől a TV2 Csoport öröme érthető, hiszen a teljes lakosság (4+) körében június 22-én, pénteken 679 ezren kapcsoltak a Tényekre, míg az RTL Híradóra csak közel 532 ezren. A TV2 által kommunikált 18–59-es korosztályban 15,3 százalékos közönségtábora volt a TV2-nek, míg az RTL Híradónak 13,2, és a 18–49 éveseknél is 14 százalék volt a TV2 műsorának végeredménye az RTL 12 százalékával szemben.
Másfelől az RTL Magyarországnál is büszkék lehetnek a nézettségi eredményekre, hiszen a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adataira hivatkozva azt írják, hogy az idei év első fél évében a TV2 az esték 9 százalékát nyerte meg a Tényekkel, míg a maradék 91 százalék az RTL Híradó győzelmét hozta a 18–49 éves korosztályban a 18 órakor kezdődő hírműsorok közötti versenyben. Az év első felében a 181 napból az RTL Híradó 164, míg a Tények című műsora csupán 17 napon nyert. Ehhez hozzátették, hogy – a teljes lakosságot vizsgálva – a megnyert napok számát tekintve kétharmados többséggel, egészen pontosan 68 százalékkal vezette az esti hírműsorok nézettségi versenyét (az RTL Híradó 123, míg a konkurens 58 napon bizonyult nézettebbnek esti híradójával).
Bár az RTL-es közlemény nem említi, de a Tények általában a nyár beálltával némi erősödést tud felmutatni. Az RTL Híradó nézői ugyanis nagyobb arányban laknak nagyvárosban, mint a Tényeké, akik között több a kisvárosi és a falvakban élő. A nagyvárosi tévénézők pedig a nyár beköszöntével gyakrabban vannak távol a tévékészüléktől. Emellett átmenetileg a nagyobb sportesemények, mint például jelenleg a futball-világbajnokság, ugyancsak megváltoztatják a nézői szokásokat – olvasható a 24.hu oldalon.