Az LG Electronics megvalósította első tengerentúli befektetését a robotika területén: új partnere, az amerikai Bossa Nova Robotics a kereskedelmi szektorban kínál intelligens robotikai megoldásokat. A nemrégiben létrejött megállapodást a múlt évben számos koreai startup céggel létrehozott együttműködés előzte meg. Az LG az elmúlt 12 hónapban összesen 90 millió amerikai dollárt fektetett robotikai startup vállalatokba.
A Bossa Nova Robotics nemzetközi szinten piacvezető vállalat a valós idejű kiskereskedelmi adatok szolgáltatása terén. Az adatok segítenek a nagyméretű üzletek hatékony üzemeltetésében, hiszen automatizálják a raktárkészlet-adatok gyűjtését és elemzését. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart az elmúlt évben számos üzletben tesztelte a Bossa Nova polcszkennelő robotjait.
A mostani és a korábbi koreai startupokba történt befektetések kiegészítik az LG saját erőfeszítéseit a szolgáltató robotok piacra helyezése terén, ami a jövőben cég növekedésének egyik motorja lehet. Az LG Koreában már letesztelte a robotokat: a phjongcshangi téli olimpia alatt Dél-Korea legnagyobb repterén útbaigazító és takarító robotjaik (Guide Robot, Cleaning Robot) segítették az utasokat. Az idei CES-en az LG három új CLOi koncepciórobotot mutatott be, amelyeket kifejezetten kereskedelmi használatra, nagy forgalmú helyszínekre (például hotelekbe és bevásárlóközpontokba) fejlesztettek ki. Az LG CLOi robotjait a ThinQ márkával — az LG mesterséges intelligenciával ellátott szórakoztatóelektronikai cikkeivel és háztartási készülékeivel – párhuzamosan fejleszti.
„A robotika a ThinQ mesterségesintelligencia-stratégiánk kulcsfontosságú alkotóeleme, így fontos növekedési lehetőség az LG számára” — mondta Kim Sungwook, az LG Electronics nemzetközi innovációs divíziójának alelnöke. „Az LG elkötelezett abban, hogy innovatív partnerekbe történő befektetésekkel, illetve intenzív belső kutatás-fejlesztéssel bővítse robotikai kompetenciáit.”