Majdnem a felére csökkent 2011 és 2018 között az országosan terjesztett brit hírlapok hirdetési bevétele, így érthető, hogy folyamatosan keresik az új lehetőségeket, amikkel visszaszerezhetik pozícióikat. Az új csodafegyver az együttműködésre épül, az Impact kezdeményezés keretében egykapus ügyintézéssel valamennyi jelentősebb kiadványban a címlapra kerülhetnek a megrendelők.
A projektet az összes jelentős, országos szinten terjesztett brit lap – kivéve a Financial Times -, illetve több helyi hírújság is támogatja, valamint a csak online verzióban megjelenő Independent is. Olyan tekintélyes hírlapok is részei az Impact kezdeményezésnek, mint a The Times, a Daily Telegraph, a The Guardian vagy éppen a Daily Mirror.
A brit hírlapokat összefogó Newsworks nevű szervezet által kezdeményezett projekt lényege, hogy a hirdetőknek elegendő megállapodni a kezdeményezésben résztvevő médiumok egyikével, és reklámja az összes többi lapban, illetve az online felületeiken megjelenik. A Campaign magazin beszámolója szerint a programban résztvevő lapok naponta 21 millió felnőttet érnek el.
Persze ahhoz, hogy a hirdetés megjelenjen ezekben a kiadványokban, jó mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a cégeknek, hiszen a legjobb helyre kerülő reklámért 375 ezer fontot (mintegy 138 millió forint) kell fizetni. A Newsworks szerint egyébként ez reális alternatívát jelent a tévével, vagy éppen a közterületi hirdetésekkel szemben, mind az elérést, mind az árat figyelembe véve.
A Group M elemzése szerint 1,4 milliárd fontról 750 millió fontra csökkent az országos brit hírlapok reklámbevétele 2011 és 2018 között. Ez a jelentős visszaesés indokolja, hogy új értékesítési módszereket dolgozzanak ki. A kérdés, hogy mennyire lesz sikeres az együttműködés és mennyire jön majd be a hirdetőknek az egykapus vásárlás lehetősége.