Fontos, hogy a munkavállalók a megfelelő pozícióban és olyan környezetben dolgozhassanak, ahol jól érzik magukat. Ugyanakkor egy 2017-es Eurostat kimutatás szerint Magyarország az utolsó helyen áll ebben a tekintetben a Visegrádi négyek összehasonlításában és sereghajtó az EU-ban. A helyzet mélyebb megértése okán egy országos munkavállalói elégedettség felmérésbe kezd a BP.
Általánosan elfogadott, hogy a vonzó vállalati kultúra jó hatással van a dolgozói produktivitásra. Egy 2017-es Eurostat kutatás szerint az EU-ban és a Visegrádi országok között Magyarország az utolsók között áll a munkavállalói termelékenység tekintetében. Ez azt is jelentheti, hogy a hazai munkavállalók nagy része nem a rájuk szabott pozícióban dolgozik.
„Többek között ezen kutatási eredmények sarkalltak minket arra, hogy belevágjunk egy országos munkavállalói felmérésbe, amellyel szeretnénk jobban érteni a hazai munkahely-elégedettségi helyzetet. Felvetődhet ezen adatok alapján, hogy hosszútávon milyen gazdasági és szociálpszichológiai következményei lehetnek a jelenségnek, és hogy a helyi működésű munkáltatók mit tehetnek a helyzet javítása érdekében. Éppen ezért a célunk továbbá az is, hogy olyan munkahelyi környezetet teremtsünk a munkavállalóknak, ahol azt érzik ez itt valóban az ő helyük” – mondta Knezevics Viktor, a BP országigazgatója.
A BP-nél azt vallják, hogy egy jól működő vállalati kultúra is olyan, mint egy hegycsúcs meghódítása. „Számos párhuzam fedezhető fel egy óriási hegycsúcs meghódításához vezető komplex folyamat és egy vállalat működése, a céges kultúra között. Ahogyan egy sikeres vállalati működésben, úgy egy hegy meghódításához is elengedhetetlen egy sokféle szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező összehangolt csapat. Ahogyan maga a hegy is a hegymászó számára egy inspiráló, sokszínű környezet, úgy fontos, olyan munkakörnyezetet is kialakítani, amelyben munkavállalók megtalálják a helyüket, jól érzik magukat és amely motiválja és inspirálja őket céljaik elérésében” – folytatta Knezevics Viktor.
A Magyarországon több mint kétezer munkavállalót foglalkoztató cégnél komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy olyan kultúrát alakítsanak ki, ahol a munkavállalóik jól érzik magukat.
„Az idén megvalósult BP Mountain Challenge munkavállalóknak szóló programsorozat a szervezetünk kivételes vállalati kultúráját szimbolizálta. Szerettük volna, ha a munkavállalóink ezt egy kicsit különlegesebb körülmények között tudják megtapasztalni” – mondta Knezevics Viktor az eseményről, amelyben a Suhajda Szilárd és Klein Dávid segítéségével hazánkban a Pilis és a Börzsöny meghódításával, míg végezetül Alsó-Ausztria legmagasabb hegyvonulatának, a Schneeberg csúcsának az elérésével tapasztalhatták meg a munkavállalók a BP vállalati kultúrája és a hegymászás közötti párhuzamot.
Töltse ki a BP kérdőívét és mondja el Ön is véleményét munkahelyéről, derítse ki hogyan jellemezhető az Ön személyisége munkahelyi környezetben és fedezze fel, milyen pozíciókra jelentkezhet a BP-nél.