Az Invitel felvásárlásának köszönhetően szép csendben a Digi lett a legnagyobb hazai műsorterjesztő. A vezetékes és a műholdas piacot is uralják.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) tegnap publikálta a legfrissebb – májusra vonatkozó – televíziós gyorsjelentését. Az ebben szereplő adatok a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapulnak és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedik le.
Az adatok alapján valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A 10 legnagyobb szolgáltatónál májusra 78,5 százalékra nőtt a digitális műsorvételi móddal rendelkező előfizetések aránya. Ez áprilishoz képest 0,1 százalékpontos, tavaly májushoz viszonyítva 3,2 százalékpontos növekedést jelent.
A technológiák megoszlásából látszik, hogy a digitális kábel és az IPTV térnyerése továbbra sem állt meg, már az előfizetőknek több mint a fele ezt a vételi módot választja. Egy év alatt a két említett technológia együttes részesedése 46,4 százalékról 51,3 százalékra nőtt.
Ezzel párhuzamosan a műholdas és a földfelszíni előfizetéses vételi mód részaránya 28,9 százalékról 27,2 százalékra csökkent. Ennél és nagyobb térvesztésen esett át az analóg kábel: egy éve az előfizetők 24,7 százaléka használt ilyen szolgáltatást, most májusban már csak 21,5 százaléka.
Az NMHH az összesítésben már Digi Csoportot emleget, ugyanis a Digi adataihoz már hozzáveszik az Invitel előfizetőinek a számát. Ez alapján a következőképpen néznek ki a piaci erőviszonyok:
30,4% – Digi Csoport
27% – Telekom
26% – UPC
3,1% – Tarr
2,7% – MinDig Tv Extra
2,2% – Vidanet
1,9% – PR Telecom
0,6% – Parisat
5,9% – Egyéb
Amennyiben csak pusztán a vezetékes műsorterjesztési piacot nézzük, akkor is a Digi Csoport (30,1 százalék) áll az első helyen, a Telekom (26,1 százalék) a második, a UPC Magyarország (25,4 százalék) pedig a harmadik.
A vezeték nélküli műsorvételi mód terén szintén a Digi a piacvezető (31,6 százalék), majd Telekom (29,6 százalék), UPC Direct (27,9 százalék), MinDig Tv Extra (10,7 százalék) a sorrend.