Nem csak a pályán nyújtott teljesítménye miatt volt fontos Cristiano Ronaldo megszerzése a Juventus-nak, a portugál labdarúgó marketingértéke is jól jön majd az olasz klubnak.
A 33 éves portugál labdarúgó, Cristiano Ronaldo hozzáadott marketingértéke lényegesen nagyobb, mint bármely más futballistáé és e mögött rengeteg háttérmunka van – jelezte Szabados Gábor sportközgazdász az M1 aktuális csatornán vasárnap. A Juventus a négyszeres Bajnokok Ligája-győztes Ronaldo átigazolásának bejelentése után egy nap alatt 56 millió eurót keresett mezeladásokból. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a 112 millió eurós átigazolási díj fele már megtérült, hiszen ebben benne vannak gyártási, terjesztési költségek, a sportszergyártó részesedése és egyéb jutalékok – idézi az MTI a szakértőt.
Ha egy klub leigazolja Cristiano Ronaldót, akkor nemcsak azon gondolkodik, hogy mennyire tudja segíteni a csapatot a pályán az ötszörös aranylabdás, hanem a játékos óriási marketingértéke is nagyon fontos szempont, hiszen ez a mezeladások mellett sok egyéb területen is jelentős bevételnövekedést hozhat a Juventusnak.
Szabados Gábor szerint a közösségi médiában meglévő, mintegy 300 milliós rajongótáborával jelen pillanatban Cristiano Ronaldo „erősebb brand” marketingszempontból, mint maga a Juventus futballklub.
Cristiano Ronaldo július 10-én szerződött a Real Madridtól a Juventushoz.