Közös harcot indít a közúti közlekedésbiztonság javítása és az ittas vezetés visszaszorítása érdekében a HEINEKEN Hungária és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB). Ennek létjogosultságát a statisztikák is alátámasztják: ezek alapján az idei év első hat hónapjában 12,6%-kal magasabb volt az ittasan okozott személysérüléssel járó balesetek száma, mint tavaly ugyanekkor. A most aláírt szándéknyilatkozat nyomán körvonalazódó együttműködésben kimagasló marketingtámogatást kap a felelős alkoholfogyasztás és a józan vezetés üzenete.
David Coulthard Formula-1 versenyző, a Heineken „Ha vezet, soha ne igyon!” kampányának nagykövete jelenlétében írta alá Óberling József rendőr ezredes, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke, illetve Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója Budapesten azt a szándéknyilatkozatot, amely megalapozza az ORFK és a HEINEKEN Hungária együttműködését a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá tétele, az ittas vezetés visszaszorítása és az alkohollal összefüggő közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében.
Az ORFK a szakmai alapokat és a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos információkat, a HEINEKEN Hungária pedig marketing- és kommunikációs szakértelmét, illetve csatornáit, valamint a fogyasztóival történő közvetlen kapcsolatteremtés lehetőségét, a „Ha vezet, soha ne igyon!” platformot bocsátja rendelkezésre a siker érdekében. Pálfalvi Márta szerint az együttműködés révén példátlanul széles körben, professzionális marketingháttérrel juthatnak el a prevenciót szolgáló üzenetek a célcsoporthoz.
A kezdeményezés létjogosultságát jelzi, hogy Magyarországon a személysérüléses közúti közlekedési balesetek 8,5%-át ittas állapotban okozzák. 2017-ben az alkoholfogyasztással összefüggésbe hozható személysérüléssel járó közlekedési balesetek közül 802 a személygépkocsi vezetők hibájából következett be. Az ittas állapotban okozott balesetek 2017-ben 40 halálos áldozatot követeltek. A legfrissebb adatok szerint ráadásul többen okoztak ittasan balesetet az idei év első felében (8,55%), mint tavaly ugyanekkor, amikor 8,13% volt ez az arány. Az esetek 57%-áról a személygépkocsit alkoholos befolyásoltság alatt vezetők tehetnek (379 eset), őket követik 21%-kal az ittasan kerékpározók (137 eset). Az összes baleset 4%-áért pedig az ittas gyalogosok felelősek.
A Heineken idehaza és globálisan is régóta elkötelezett a felelős alkoholfogyasztás és a biztonságos közúti közlekedés ügye iránt. A márka globális médiaköltéseinek 10 százalékát fordítja a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kampányokra. A „Mérték kell! – Moderate Drinkers Wanted” és a „Dance More, Drink Slow” szó szerint létfontosságú üzeneteit többek az UEFA Bajnokok Ligája és a rögbi világbajnokság szponzorációjával is közvetítik, miközben több száz zenei fesztiválon és műsorban jelennek meg világszerte, továbbá 8 milliárd palackon és dobozon is láthatóak. Mióta 2016 júniusában a Heineken a Formula-1 globális partnere lett, a „When You Drive, Never Drink” kampányt az F1-pályák melletti reklámfelületeken, televíziós reklámokban, digitális aktivitásokkal és a jegyterjesztő helyeken is népszerűsíti. A kampány nagykövete két egykori Formula1-es autóversenyző, Sir Jackie Stewart és David Coulthard, utóbbi a szándéknyilatkozat aláírásán is megjelent.
A HEINEKEN Hungária legutóbb idén húsvétkor hívta fel a figyelmet célzott kampányával az ittas vezetést veszélyeire: Tóth Edu komikus segítségével népszerűsítették a HEINEKEN által támogatott ingyenesen letölthető „SofőrHívó” mobilalkalmazást. Ezzel a poharazgatni vágyók akár húsz sofőrszolgálat valós idejű ajánlatából választhatják ki a számukra legmegfelelőbbet a biztonságos hazajutás érdekében.