Az interneten kell láthatónak és vonzónak lenni ahhoz, hogy a hazánkba látogató turisták tovább maradjanak és többet költsenek – állítja Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumának elnöke. A szakember szerint a fürdő- és gyógyturizmus felfuttatásával is gazdagítani lehetne Magyarország turisztikai vonzerejét, hogy több jó anyagi helyzetű vendéget érjen el a hazai idegenforgalom.
A turizmus már most elképesztő erőt képvisel a külkereskedelmi mérleg egyensúlyában, jelentősen hozzájárulva Magyarország stabilitásához – mutatott rá Princzinger Péter a Világgazdaságnak nyilatkozva. Az MTSZ elnöke szerint az a cél, hogy a pár napot nálunk töltők legalább egy nappal tovább maradjanak, és ide tudjuk csábítani a relatíve jobb anyagi helyzetű turistákat is. Ehhez viszont gazdagítani kell a vonzerőnket, példaként említette a fürdő- és gyógyturizmus felfuttatását.
Már most is igen kedvező a helyzet, hiszen tavaly a hozzánk látogató külföldiek ezermilliárd forinttal többet költöttek, mint a külföldre utazó magyarok. Tavaly szívesebben utaztak külföldre a magyarok, mint egy évvel korábban és csaknem 10 százalékkal többet, 816 milliárd forintot költöttek – írja a Világgazdaság a Központi Statisztikai Hivatal adataira hivatkozva. A magyarok nyolctizede valamelyik európai ország felé vette az irányt, a képzeletbeli dobogón Ausztria, Szlovákia és Ukrajna foglal helyet. Az átlagos napi költések összege is emelkedett 5 százalékkal, több mint 14 ezer forintot tesz ki.
A hazánkba érkező 22,4 millió külföldi turista tavaly összesen 1832 milliárd forintot költött el, 4 százalékkal érkeztek többen, mint 2016-ban, de 6 százalékkal nagyobb összeget hagytak itt.
A Magyarországra látogatók átlagosan két-három napot töltenek el, a hosszabb ideig nálunk pihenők pedig 5,5 napot, e tekintetben némi visszaesést mutat a statisztika.