- Hirdetés -

A német piacot is célbaveszi az Extreme Digital

|

A tavalyi 34 milliárd forint után idén már 40 milliárd közelébe várja az éves forgalmat Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója. A legnagyobb hazai online kiskereskedelmi cég újabb külföldi üzletek megnyitására készül, és a jövő év elején a német piacon is megjelenik.

– Néhány napja jelent meg a GKI Digital e-kereskedői rangsora, amelynek ismét az élén végzett az Extreme Digital. Mekkora volt a tavalyi online forgalom?

– 34 milliárd forint volt a tavalyi forgalom, ezt valamivel több, mint egymillió megrendeléssel értük el. Ez az összeg egyébként 17 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest.

– Azok közé a magyar vállalkozások közé tartoztok, amelyek régiós szinten is terjeszkednek. Hol tart most a külföldi megjelenés?

– Az elmúlt időszak egyik jelentős változása volt, hogy Romániában is elindultunk a hibrid modellel, vagyis a hazai piachoz hasonlóan ott is van az online értékesítés mellett egy fizikai márkapontunk, amit idén év elején nyitottunk meg Bukarestben. Azt látjuk, hogy ez a hibrid modell rendkívül sikeres, az elmúlt hónapok is már érezhető változást hoztak Romániában, ezért folytatjuk a fejlesztést ezen a területen. Az elképzeléseink szerint Romániában is nyitunk majd újabb üzletet, illetve Horvátországban is megjelenünk egy hagyományos áruházzal, várhatóan az év vége felé, Zágrábban nyitjuk majd meg ezt az üzletet. A múlt év végén elindult az ausztriai webshopunk is, így elmondhatom, hogy most már a régióban 8 országban rendelkezünk anyanyelvű webáruházzal, és ez azt is jelenti, hogy a térségben az öt legnagyobb online rendszer egyike a miénk.

– Miben különbözik a magyar piac és a hazai fogyasztó a szomszédos országokétól?

– Magyarországon a mi általunk képviselt hibrid modell – ami egyébként európai szinten is különlegesnek számít – nagyon hasít, ami a hazai piac sajátosságainak is köszönhető. Az egyik ilyen a nagyon magas okostelefon penetráció, ami azzal jár, hogy sokan mobilon intézik az ügyeiket, és ez megkönnyíti számukra azt is, hogy útközben megtalálják a hozzájuk legközelebb lévő Extreme Digital boltot és ott átvegyék a megrendelt terméket. A másik tényező, hogy a logisztikai cégekbe vetett bizalom kissé megingott a magyar fogyasztók körében, és keresik az alternatív átvételi lehetőségeket. Ez szintén a hibrid modell felé tereli őket.

– Itthon tervezitek újabb üzletek nyitását?

– A múlt évben két áruházat nyitottunk Budapest szélén, és ez nagyon jó döntésnek bizonyult, sikerült növelnünk a piaci részesedésünket a fővárosban. Ezek az eredmények arra ösztönöznek minket, hogy kicsit kiterjesszük a célpontjainkat. Eddig a százezer lakosnál nagyobb településeket vettük számba az új üzletek nyitásakor, azonban úgy tűnik, hogy a nagy internet penetrációval rendelkező, 80-100 ezres településeken is érdemes megjelenni. Olyan városokra gondolok, mint például Eger, Szombathely, Sopron vagy Veszprém.

– Újabb külföldi piacnyitás szerepel a tervekben?

– Igen, arra készülünk, hogy a jövő év elején megjelenünk a német piacon, ehhez a németnyelvű webshop már adott.

– Egy ekkora piac meghódítása komoly befektetést igényel, milyen marketing stratégiával készültök?

– Az Extreme Digital stratégiája az új piacok megnyitásakor mindig az, hogy lépésről-lépésre haladunk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy először az üzemeltetést igyekszünk tökéletesíteni, a weboldalt, a kiszolgálást, és ha ezek már megfelelően működnek, akkor kezdünk el komolyabban költeni a marketingre. Jelenleg például Ausztriában sem költünk még sokat hirdetésre, nincsenek nagy kampányaink, az organikus növekedésből élünk.

– Az év vége felé közeledve mindig nagy kérdés az e-kereskedelmi piacon, hogyan sikerül teljesíteni a karácsonyi időszakban a rengeteg megrendelést. Mire számítasz idén?

– Biztos vagyok abban, hogy csúcsszezonban lesznek logiszikai fennakadások, ha nem is akkorák, mint két éve. Nehezíti a helyzetet a logisztikai szektorban jelentkező munkaerőhiány, ami már tavaly is okozott gondokat, de idén is kemény kihívást jelenthet majd a cégeknek, a kiszállításban és a logisztikai folyamatokban egyaránt. Ezt egyébként mi is érzékeljük és készülünk is rá, anyagi ösztönzés átalakításával, képzéssel, a munkáltatói márkánk erősítésével.

– Említetted, hogy tavaly 34 milliárd forint volt a forgalmatok. Idén meglesz a 40 milliárd forint?

– Idén már a 40 milliárd forint közelében leszünk, de várhatóan még nem lépjük át ezt a határt, 15 százalékos növekedéssel számolunk. Az igazi szezon azonban még csak most kezdődik, szeptember elején az iskolakezdéssel és onnan nincs megállás, ennek alakulása döntő mértékben befolyásolja majd az egész éves eredményünket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...