Továbbra is növekedési pályán haladt 2018 első felében a ŠKODA AUTO. A cseh autógyártó 5,1 százalékkal 9,161 milliárd euróra növelte forgalmát, első ízben lépve át az első félév végén a kilencmilliárd eurós határt. Működési eredménye 821 millió euróval továbbra is magas szintet képvisel. Az idén a január elejétől június végéig terjedő ügyfélkiszállítások 11,6 százalékkal alakultak magasabban és 652 700 gépkocsival új rekordszintet értek el.
Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Első félévi eredményeink jól mutatják, hogy ’Stratégia 2025’ programunkkal továbbra is helyes úton járunk. Aktuális termékpalettánk kiváló fogadtatásra talált ügyfeleink körében, s az év második felében új FABIA és új KODIAQ RS modelljeinkkel folytatjuk termékoffenzívánkat. Továbbra is kihívást jelent az átállás járműveinkkel az új WLTP vizsgálati eljárásra.”
A ŠKODA AUTO forgalma 2018 január elejétől június végéig 5,1 százalékkal 9,161 milliárd euróra nőtt (2017 első féléve: 8,720 milliárd euró), működési eredménye pedig 4,5 százalékkal 821 millió euróra csökkent (2017 első féléve: 860 millió euró) ugyanezen időszak során. A forgalomarányos nyereségarány 2017 első hat hónapjának 9,9 százalékos értékével szemben 9,0 százalékra adódott. A nettó cash-flow 980 millió eurót tett ki (2017 első féléve: 1152 millió euró).
„A ŠKODA AUTO tevékenységét továbbra is stabil nyereségesség és biztos jövedelmezőség jellemezte az első félév során. A legfontosabb tényezők e tekintetben az értékesítési volumen kedvező alakulása keretében végzett aktív modellmix-, valamint következetes költségmenedzsmentünk” – számolt be Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja. „A szigorúbb kipufogógáz- és szén-dioxid-kibocsátási előírások a teljes autós szakmával szemben fokozott elvárásokat támasztanak. A jövő megfelelő technikái és az új termékek ráfordításai mindinkább megjelennek az eredményekben, akárcsak a devizaárfolyamok alakulásának negatív hatásai és az áprilisban hatályba lépett új bérmegállapodás következtében megnövekedett személyi költségek.”
A ŠKODA AUTO folytatja ’Stratégia 2025’ programja nagyratörő célkitűzéseinek megvalósítását. A cseh autógyártó 2020 végéig 19 új modelljét mutatja be és olyan jövőbemutató technikákba invesztál, mint az elektromos mobilitás és a digitális szolgáltatások. Mindemellett olyan feltörekvő piacokon is terjeszkedik, mint India, ahol a ŠKODA vezeti a Volkswagen-csoport piac- és modelloffenzíváját.