- Hirdetés -

Kiderült: ezt csinálják a gyerekek a neten

|

- Hirdetés -

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak – derül ki a Kaspersky jelentéséből. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

A Kaspersky Lab legfrissebb, a cég szülői felügyeleti moduljainak statisztikáján alapuló jelentéséből kiderül, hogy a gyermekek a nyári szünetben milyen tevékenységeket folytattak online, mire használták az internetet világszerte. A kutatásból megismerhetjük mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá, amíg nem voltak iskolában.

A jelentés anonimizált statisztikákat ismertet a Windows PC és Mac gépekről látogatott oldalakról és a Windows PC, Mac, Android és iOS készülékeken folytatott keresésekről a 2018 júniustól augusztus közepéig terjedő időszakra vonatkozóan. Az adatok forrásai: a Kaspersky Lab bekapcsolt szülői felügyeleti modullal működő vezető termékei, valamint a Kaspersky Safe Kids, a gyerekek online védelmére hivatott önálló szolgáltatás.

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak, minthogy a közösségi médiával foglalkoztak volna. A kutatás rámutat, hogy a gyerekek inkább a YouTube-on töltötték az időt, különösen a blogger PewDiePie iránt nőtt meg az érdeklődés. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

Ami a zenét illeti, a gyerekek a Spotify, a Soundcloud és az iTunes streamelő szolgáltatásokat használták zenehallgatásra, a legnépszerűbb műfaj a rap volt. XXXTentaciont, az ismert rappert egy gépkocsiból leadott lövéssel ölték meg a nyáron, a halálával kapcsolatos információk iránt kiugró mértékben indítottak kereséseket. A gyerekek XXXTentacion zenéit többet hallgatták, mint bármely más művészét, lejátszási adatai kiemelkedőek voltak.

A gyerekek egyre gyakrabban látogatnak híroldalakat, úgy mint a BBC, a CNN és a BuzzFed. Érdekelték őket a 2018. évi labdarúgó világbajnokság eredményei, legfrissebb hírei is. Az online játékok továbbra is népszerűek. A fiatal generáció tagjai világszerte inkább a Fortnite játékot szerették, ami így megelőzte népszerűségben a PUBG-át.

Ezen a nyáron a gyerekek ruhák és mobilkészülékek iránt is érdeklődtek. Az online áruházak közül az Ebay, az Amazon, az Aliexpress, az Asos és a H&M a legkeresettebbek. A legnépszerűbb márkák a Nike, az Adidas, a Supreme, a Gucci és a Vans. A mobilkészülékek közül az iPhone és a Samsung Galaxy érdekelte őket a legjobban.

Meg kell jegyezni azonban, hogy a játékok, videók és zenék mellett, a gyerekek gyakran kerestek rá felnőtt tartalmakra. Persze ha a szüleik blokkolták az ilyen oldalakat (például a Kaspersky Lab termékeivel), akkor sikertelen volt a próbálkozásuk.

Az online adatvédelmi aggodalom is előkerült a gyerekeknél – sokan keresték a DuckDuckGo keresőmotort és VPN-nel kapcsolatos információkat a neten. Ez az első alkalom, amikor ezzel a témával kapcsolatban a Kaspersky Lab a gyerekek növekvő érdeklődéséről számol be.

„A statisztikáink bemutatják, hogy mi érdekli a gyerekeket és a tinédzsereket manapság világszerte. Nemcsak a lehetséges veszélyes tartalmak blokkolása miatt javasoljuk, hogy használjanak szülői felügyeleti termékeket, hanem azért is, hogy a szülők megismerhessék a gyermekeiket érdeklő témákat. Számos szoftver, ideértve a Kaspersky Lab termékeit, lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon kövessék gyermekeik online tevékenységét. Természetesen az ilyen jelentések nem tartalmaznak személyes információkat. Meggyőződésünk, hogy ha a szülők tisztában vannak gyermekeik interneten folytatott tevékenységével, az segítheti a családon belüli kapcsolatok javítását és a nyílt párbeszédet, valamint hozzájárulhat a komolyabb fenyegetések, mint a sexting (meztelen képek küldözgetése) vagy a megfélemlítés megakadályozásához” – teszi hozzá Anna Larkina, a Kaspersky Lab webtartalom elemzésért felelős szakértője.

A Kaspersky Total Security és a Kaspersky Internet Security fogyasztói termékek szülői felügyeleti modult tartalmaznak, hogy segítsék a szülőket az online fenyegetések elleni védelemben, valamint a nem megfelelő tartalmú oldalak és alkalmazások blokkolásában. A Kaspersky Safe Kids lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon követhessék, hogy gyermekük mit csinál, néz, keres az interneten bármely készüléken, ideértve a mobiltelefonokat is, valamint hasznos információkat szolgáltat arról, hogyan maradjanak biztonságban online is a fiatalok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...