Vasárnap viszont a TV2-n futó Jurassic World lenyomta a Szenzációs Négyest a 18-49 éveseknél. Mind a kereskedelmi célcsoportnál, mind a teljes lakosságnál A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora.
Kicsit tovább nőtt a különbség múlt héten – főműsoridőben – a két legnézettebb kereskedelmi csatorna között. Az RTL Klub közönségaránya 0,4 százalékponttal erősödött a 18-49 évesek körében, a TV2-é pedig 1,2 százalékponttal csökkent. Így a két csatorna közötti esti differencia kereken 9 százalékpontot tett ki, ami azért eléggé jelentős előny.
Az RTL Klub legerősebb estéje a szombat volt, amikor 20,8 százalékos közönségarányt produkáltak, a TV2 7,2 százalékával szemben. Vasárnap viszont kikapott az RTL Klub a TV2-től, utóbbi 16,2 százalékot ért el, előbbi 12,4 százalékot.
37. hét / 36. hét / 35. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,0% / 16,6% / 17,6%
TV2 – 8,0% / 9,2% / 8,5%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (37. hét, 18-49 évesek, zárójelben az előző heti adatok)
RTL Klub
Híradó – 18,9% (20,4%)
Nyerő Páros – 23% (21,7%)
Barátok közt – 16,2% (15,4%)
Éjjel-nappal Budapest – 15,8% (15%)
TV2
Tények – 16% (14,9%)
MasterChef VIP – 7,4% (9,2%)
A Piramis – 5,2% (6,5%)
Ahogy a fenti adatokból látszik, az RTL Klubon a Nyerő Páros továbbra is kimagaslóan jól teljesít. Ráadásul a korábbi héthez képest még erősödni is tudtak, heti átlagban már 23 százaléknál jártak, de volt olyan este, amikor a 25 százalékot is megugrották. A korábbi héthez képest javított a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest is, de az RTL Klub heti átlagát még így sem érték el.
A TV2 hétköznapjainak legerősebbje továbbra is a Tények. Az utána következő saját gyártású műsoraikkal viszont most nem tudják azt a szintet hozni, amit a tavaszi szezonban. A MasterChef VIP és A Piramis is a főműsoridős csatornaátlag alatt teljesített. Különösen A Piramis szereplése meglepő, hiszen ezzel a műsorral a tavaszi szezonban még az RTL Klub torkát szorongatták.
A múlt héten ismét A mi kis falunk volt a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál egyaránt. A kereskedelmi célcsoportnál ez 376 ezres, a teljes lakosságnál 879 ezres nézőszámot jelentett (azaz most nem sikerült megugrani az egymilliós határt).
A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb tartalmát a TV2 tűzte képernyőre: ez a vasárnap esti Jurassic World című film volt, ami 309 ezer nézőt vonzott, a teljes lakosságnál pedig 564 ezret.
A TV2 ennek a filmnek köszönhetően nyerte meg a vasárnap estét, ráadásul egy saját gyártással, a Szenzációs Négyessel szemben. Utóbbit 194 ezres nézőszámot hozott össze. Érdekes amúgy, hogy a teljes lakosságnál jobban szerepelt a Szenzációs Négyes. A szélesebb célcsoportnál ha erős versenyben is, (589 ezer vs 564 ezer néző) de a Jurassic World elé kerültek. Csak hát az RTL szempontjából a 18-49-es eredmény lenne a fontos.
Múlt héten volt Forma-1 futam, s ahogy ilyenkor lenni szokott, ez bekerült a tíz legnézettebb műsor közé. A szingapúri nagydíj a 18-49 éveseknél 189 ezer, a teljes lakosságnál 495 ezer nézőt hozott az M4 Sportnak.
A köztévé csatornái a sporton kívül más tartalommal általában nem nagyon tudják megfogni a 18-49 éves korosztályt. Múlt héten azért sikerült egy „nem sport” műsoruknak felkapaszkodni az 50-es műsoros toplistára. Ez pedig az M3-on sugárzott Kisváros volt, aminek a múlt kedd esti epizódja 62 ezer nézőt érdekelt a 18-49 évesek közül, ezzel a hét 45. legnézettebb műsora volt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.