- Hirdetés -

Influencer marketing 2038

|

Az influencerek és az influencer marketing az elmúlt 2 év „találmánya”: leegyszerűsítve arról van szó, hogy a hírességek véleményformáló erejét a manapság szintén feltörekvőben lévő tartalommarketinggel házasítva, a social media technológiai adottságaival felvértezve próbálják a hirdetők kihasználni.

Amikor az influencer marketing szintet lép

Mint minden online csatorna, az influencer terület is a technológiai újítások és az adatban rejlő érték kihasználása mentén fejlődik: niche szemlélet és szegmentáció a heterogenitás helyett, perszonalizáció a tömegmédia helyett. Így születik meg az influencer marketing új generációja, a micro-influencer: nem rendelkezik óriási követőtáborral, hanem stabil, elköteleződött bázissal, akik megbíznak benne, elismerik az adott területen elért eredményeiket. Méretükből adódóan a költség oldalra sem annyira „nemzetközi árazás” jellemző, így hatékonyság szempontjából érdemes és lehetőség is van a stratégiát úgy kialakítani, hogy egyszerre több véleményvezérrel is együttműködik a márka. A micro-influencerek bármilyen szegmensben megtalálhatók, legyen az fitness-wellness, táplálkozás, szépségipar, vagy akár az ingatlanpiac.

Erre mutat be egy kiváló példát a Snapapp.com összehasonlítva két fitness tematikájú influencert: 2.1 milló követő mellett postonként akár 25.000 dolláros tétel is lehet a kommunikáció egy „vegyes tömegnek” , míg a niche megoldás, a @curvyyoga ugyan „csak” 9ezer követőhöz jut el, azonban alig 130 dolláros post költséggel egy elkötelezett követői bázisnak szól.

Forrás: https://www.snapapp.com/blog/what-are-micro-influencers-how-marketing/

Mit rejt a jövő? 2038: robot vagy élő?

A perszonalizáció korába lépve egyértelműen a micro-influenereké a jövő. A kérdés „csak” annyi, hogy embert vagy robotot rejt a profil? A mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően már ma léteznek mesterséges véleményvezérek.

Ezek egyike lilmiquela, egy népszerű CGI influencer az Instagramon, „aki” többek között Prada termékeket népszerűsít. A képei alatt a „Gyönyörű vagy, meghívhatlak egy kávéra?” típusú kommentektől egészen a „Felháborító, becsapva érzem magam” megjegyzésekig az érzelmi skála igen széles spektruma olvasható. Amikor kiderült, hogy nem élő személy, a felhasználók többsége felháborodott és átverve érezte magát. Szintén Instagramon tevékenykedik a világ első digitális szupermodellje, shudu, aki a Fenty márkájú rúzs népszerűsítésébe szállt be.

Lilmiquela és shudu influencernek készültek, marketinges szakemberekkel a háttérben. Bármennyire is gyönyörűre rajzolták meg őket, nem tudnak bemutatni egy terméket úgy, ahogy például egy többszörös bajnok fitness modell egy táplálékkiegészítőt, edzőfelszerelést, vagy egy sztárséf egy ételhez használandó hozzávalót.

A fentieken is túlmutat Tay a Twitteren, „aki” chat bot-nak indult, de 24 óra alatt meg is kellett semmisíteni, olyan szélsőséges életfelfogást sajátított el az algoritmus az emberekkal való interakciók következményeként. (Tay) A teljesen AI által irányított influencerségig el sem jutott… szerencsére.

A mesterséges influencer-ség első próbálkozása tehát nem aratott kirobbanó sikert: a jövő nagy kérdése, hogy a robotok és az AI mennyire lesz képes pótolni a „hús-vér” embert a profilok mögött és érzelmi kapcsolatot, elköteleződést kialakítani a felhasználókkal…

A realitások talaján maradva: fókuszáljunk a jövőre hatékonyság oldalról! Micro-influencereinkkel a célzottabb, audience központú és adat alapú együttműködés felé kell elindulni.

Ennek alappillérei:

Perszonalizáció: Az adat-alapú, személyre szabott kommunikáció virágkorát éljük. Ezen a ponton gondoljuk át tehát: egyetlen influencer többmilló követővel nem képes arra, hogy azzá a bizonyos közös nevezővé váljon a márka és az összes követője között. Széles elérést generál, de kevés a perszonalizált tartalom, hatalmas, de heterogén követőtáborhoz szól ugyanazzal az üzenettel, csekély elköteleződést kiváltva. Ezt igazolja a Markerly.com kutatása is: egyértelműen látszik, hogy a szűkebb, homogénebb tábor könnyebben mozgósítható, elkötelezhető, ellentétben a hatalmas tömegekkel.

Forrás: http://markerly.com/blog/instagram-marketing-does-influencer-size-matter/

Hitelesség: Ugyanúgy a heterogenitásból eredeztethető az érzelmi kötelék és a hitelesség megteremtésének problematikája is. Egy jó influencernek az a dolga, hogy bizalmat építsen ki a fogyasztókkal, inspirálja őket arra, hogy próbálják ki, használják a terméket, mindezt hozzáértően, hitelesen, nem izzadtságszagú módszerekkel. Ez az a hitelesség, amit egy adott témakörben jártas és profi influencer kisebb rajongó bázissal sokkal hatékonyabban képes megteremteni, mint egy „social media sztár”, nem beszélve a költségekről.

Mérhetőség: A milliós követőtábor fontos, de nem elégséges, önmagában csak egy szám. Ahogy más online eszközök esetén sem tanácsos csak egy mutatót (reach, CTR%, konverzió) vizsgálni, ebben az esetben is pontosan meg kell határozni, hogy mi alapján szeretnénk az eredményességet értékelni. Mivel ez egy lazább, tartalom alapú megoldás, az elköteleződés a legfontosabb mérőszám. Ennek mérése azonban nem egyszerű, sokszor több mutatószám kombinálása és folyamatos validáció szükséges. Gondolnunk kell a fraud forgalomra is, ami a közösségi hálón hemzsegő hamis profilok, fizetett kommentelők képében jelenik meg. A Points North Group felmérése szerint a legtöbb nagy márkának hamis követői vannak, például a Ritz-Carlton követőbázisának 78%-a nem valódi felhasználó. Ezek a profilok a követőszámot duzzasztják, de ettől a „közönségtől” semmilyen elköteleződést nem várhatunk a márkánk iránt. Az adat és a mérés tehát a hatékonyság kulcsa, legyen az a jelen vagy 2038, hiszen minden korban érvényes W. Edwards Deming mondása: „without data, you’re just another person with an opinion”.

Verba Tamás

Head of BI & Data

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...