- Hirdetés -

Ízrobbanás a sörpiacon

|

Igazi forradalom zajlik a hazai sörpiacon, egyre népszerűbbek a prémium termékek, és megállíthatatlanul emelkedik az ízesített sörök iránti kereslet. Az idén a legdinamikusabban a gyümölcsös ízű, alkoholmentes szegmens növekedett.

Egyértelműen a sör a legnépszerűbb alkoholos ital a hazai fogyasztók körében, az ezredforduló óta az alkoholfogyasztás kétharmadát teszi ki. Bár a válság hatására erősödött a sörivók árérzékenysége, az utóbbi években mégis egyre inkább a minőségi termékeket keresik a magyarok. Érdekes trend emellett az ízesített és az alkoholmentes sörök térhódítása is. „A legdinamikusabban az ízesített, alkoholmentes kategória nő, de jó hír, hogy a piac több mint 90 százalékát kitevő ízesítetlen alkoholos kategória is szépen növekszik. Az ízesített alkoholos szegmens az egyetlen, ami csökkenést mutat” – mondta el Négyesi Fruzsina, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketingvezetője.

Véleménye szerint gyümölcsös, alkoholmentes söröket olyan alkalmakkor

is fogyasztunk, amikor az üdítőital is egy reális alternatíva, a Drehernél ezek a termékek az értékesítés közel 5 százalékát teszik ki. Őz Tibor, a Borsodi Sörgyár Kft. értékesítési igazgatója szerint a hazai fogyasztók igényei, hasonlóan a nemzetközi piacon tapasztalt trendekhez, egyre gyorsabban változnak, szélesednek, a gyümölcsös ízesítésű, alkoholmentes sörök is megtalálták a saját célcsoportjukat. „Széles körben örvendenek népszerűségnek ezek az italok, de elsősorban inkább a női fogyasztók keresik őket. Az értékesítés erősen szezonális jellegű, általában a teljes értékesítési volumen kevesebb mint 10 százalékát teszi ki” – mutatott rá a szakember.

A szezonalitás csökkenésére hívta fel a figyelmet Palkó András, a Heineken Hungária Zrt. marketing- és trade marketing igazgatója. „A prémium termékeken kívül az idei szezon egyértelmű győztesei a radlerek és az ízesített sörök, amelyek az idén közel 20 százalékos növekedést könyveltek el mind értékben, mind volumenben, emellett az alkoholmentes sörök nőttek jelentősen. Az ízesített alkoholos és alkoholmentes termékek értékesítése 2018-ban 20 százalékkal növekedett a Heinekennél, a teljes sörpiac tekintetében a radlerek piacrésze még nem éri el a 10 százalékot” – emelte ki a szakember. Tavaly 302 ezer hektoliter fogyott az ízesített sörökből, ami 19 százalékos bővülést jelent a 2016-os számokhoz képest, az alkoholmentes szegmens pedig 90 ezerről 114 ezer hektoliterre, azaz 25 százalékot nőtt 2017-ben – derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének adataiból.

Sör, nyár, napsütés

A hazai sörpiacot is beindította az időjárás, a szokásosnál melegebb április és május hatására megugrott az értékesítés. A június ugyan nem volt ennyire kegyes a szektorhoz, de a focivébének köszönhetően nem esett vissza a hazai sörfogyasztás. A Heinekennél már a második negyedév elején értékben és volumenben is két számjegyű növekedést tapasztaltak a tavalyi év azonos időszakához képest. „Egy-egy az átlagosnál melegebb hónap 15-20 százalékkal nagyobb sörfogyást is eredményezhet. Áprilisban és májusban leginkább a prémium sörök fogyasztása nőtt, ebben a szegmensben az első negyedévben általánossá vált a két számjegyű növekedés az előző év azonos időszakához képest, így ez értékben még jobban húzta felfelé a piacot. A mainstream lagerek kismértékben, de növekedtek, míg a gazdaságos sörök eladásai csökkentek ebben a két hónapban. Volumenben júniusban is stabil maradt a sörpiac, míg értékben a növekedés nem állt meg a prémium szegmens javára történt strukturális eltolódás következtében” – mondta el Palkó András. A Heineken sikeresen zárta az augusztust is.

Rendkívül kedvező folyamatokat tapasztal a hazai sörpiacon az értékesített mennyiség és az értékesített sörök típusát illetően is Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár Kft. ügyvezető igazgatója. „Már májusban láttuk annak a jeleit, hogy erős nyárra számíthatunk, hiszen a tavaszi jó időnek köszönhetően jelentősen emelkedett a kereslet a tavalyi évhez képest. A pozitív trendek pedig kitartottak egész nyáron. Összességében sikeres sörszezont tudhatunk magunk mögött” – tette hozzá a szakember. Véleménye szerint korai még arról beszélni, hogy visszatérünk a 90-es években tapasztalt kimagasló sörpiaci forgalomhoz, de a Borsodinál úgy látják, az idén is folytatódik az utóbbi években megindult növekedő tendencia. A Drehernél szintén megugrott az értékesítés a melegebb időjárás, valamint a vébé miatt.

Minőségi változások

Vuleta Zsolt szerint nemcsak több sört vásárolnak a hazai fogyasztók, hanem egyre inkább nyitnak a minőségi, különleges vagy prémium sörök felé. „Ez egyértelmű jele annak, hogy fejlődik a hazai sörkultúra, valóban a sörforradalom korát éljük. Ehhez a tendenciához nekünk is alkalmazkodnunk kell, folyamatosan fi gyeljük a fogyasztóink visszajelzéseit, és ennek megfelelően igyekszünk bővíteni, alakítani portfóliónkat” – hangsúlyozta a szakember. A vállalat mutatta be a hazai piac első nitrogénnel dúsított világos sörét, a Borsodi Nitrót, tavasszal pedig bevezették a Borsodi Mestert, és megújították a Miller márka kiszerelését. Eddigi tapasztalataik alapján fogyasztóik kedvezően fogadták a cég innovációit. Négyesi Fruzsina úgy véli, a prémium és szuperprémium kategória növekedésének egyik fő motorjai az új termékek. „Azt látjuk, hogy a fogyasztók egyre nyitottabbak az újdonságokra. Az idén két különlegességet dobtunk piacra: a Dreher Pale Alét és az Asahi SD-t. Mindkét termék felülmúlta az első körös várakozásainkat” – mondta el a szakember.

eladásban, mind értékben elégedettek vagyunk az elért növekedéssel. A tervezett stratégiának megfelelően a prémium márkák járulnak hozzá nagymértékben a pozitív számainkhoz” – mondta el Négyesi Fruzsina.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...