Első díjat nyert pénteken Berlinben a The Digital Communcation Awards „Competition” kategóriájában az UniCredit Bank. A „Korszakalkotók” kampányt egy case study film és a verseny döntőjén bemutatott személyes prezentáció alapján találta a legjobbnak a kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri. Magyar kampány első alkalommal nyert díjat ezen a szakmai versenyen.
Szeptember 28-án Berlinben tartották a The Digital Communication Awards döntőjét, ahol a shortlistes kampányok csapatai live pitch keretében mutatták be munkájukat a zsűrinek. Az Abstrct koncepcióján alapuló UniCredit-kampányt „Competition” kategóriában találták a legjobb megoldásnak. Ebben a kategóriában az online felületek kreatív és innovatív használatát díjazták, valamint azt, hogy az adott aktivitás mennyire illeszkedett a márka stratégiájába és mennyiben építette azt. A zsűri a stratégiai megközelítést, a kreatív ötletet, a megvalósítást és a kampány eredményességét egyaránt vizsgálta.
A Korszakalkotók a Bank 2017-ben indult brand awareness kampánya volt, amelyben 3-3 ígéretes tehetséget mutattak be, 3 kategóriában: ízvilág, vizuális művészet, zene. A 9 tehetségre a kampány microsite-ján lehetett szavazni. A 3-3 milliós fődíjat végül Magyarósi Éva animációs filmrendező, Villányi Dániel zongoraművész és Losonczi Bálint borász vehették át. Ők azóta már dolgoznak a kampányban meghatározott szakmai céljaik megvalósításán.
A díj kapcsán Marco Iannaccone, a bank általános vezérigazgató-helyettese elmondta: A programot a jelöltek, a zsűri, valamint a bank munkatársainak és felsővezetőinek szoros együttműködése vitte sikerre. Az UniCredit ezzel a kampánnyal bizonyította, hogy nemcsak a pénzügyi tranzakciók világában van otthon, hanem a mecenatúra területén is, hiszen a kampány során olyan embereket mutattak be, akik inspirálnak, tanítanak, erőt adnak mindenkinek, aki céljai elérésért dolgozik.
„A kampány weboldalát csaknem 121 000-en látogatták meg. A látogatók több, mint 5 percet töltöttek a honlapon, ami kivételes eredmény, hiszen az emberek átlagosan 1,5 perc figyelmet szentelnek egy weboldalnak. Az UniCredit ügyfelek banki tranzakciókkal is gyűjthettek pontokat a jelölteknek: összesen több mint fél milliárd forintot konvertáltunk pontokká. Ezek elképesztő számok, amelyek mindannyiunkat lenyűgöztek. Hatalmas öröm számunkra, hogy ezeket a kiváló tehetségeket szakértelmünkkel, kapcsolatrendszerünkkel és támogatásunkkal partnerként tudtuk segíteni útjukon” – hangsúlyozta Marco Iannaccone.
A tehetségeket bemutató weboldal korábban már szintén díjat nyert: a korszakalkotok.unicreditbank.hu az „Az Év Honlapja Abszolút Díj”-jal is büszkélkedhet.