Az RTL Klub tehetségkutatója volt a múlt hét legnézettebb műsora. A TV2-n A Viszkis című film és a Tények érte el a legmagasabb nézőszámot.
Folytatódott az elmúlt héten is az, amit az őszi tévés szezon eddigi részében megszokhattunk az RTL Klub és a TV2 viszonylatában. Azaz a heti nézettségi versenyt viszonylag nagy előnnyel – főműsoridőben 7,6 százalékponttal – nyerte az RTL Klub. Ezen belül hétfőtől szombatig minden estén magasabb közönségarányt produkáltak, mint a TV2, utóbbi viszont vasárnap este megint megverte az RTL Klubot.
Szombaton érte el a legerősebb eredményét az RTL Klub, 26,3 százalékos közönségarányt a TV2 6,5 százalékával szemben. Vasárnap 14,4 százalékot produkált a TV2, az RTL Klub pedig 13,3 százalékot.
40. hét / 39. hét / 38. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,7% / 16,1% / 16,9%
TV2 – 9,1% / 9,3% / 8,3%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (40. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 21% (18,3%)
Survivor – 17,6% (20,2%)
Barátok közt – 15,3% (15,2%)
Éjjel-nappal Budapest – 15,9% (16%)
TV2
Tények – 14,8% (16,2%)
MasterChef VIP – 11,3% (11%)
A Piramis – 5,6% (6,3%)
A napi műsorok terén nagy átrendeződések nem történtek. A korábbi héten szokatlanul szoros verseny volt az RTL Híradó és a TV2 között, viszont az elmúlt héten ismét visszaállt a normál különbség. Szám szerint a korábbi 2,1 százalékpontról 6,2 százalékra nőtt a differencia.
Az induló héthez képest csökkent a Survivor közönségaránya, pedig a tavalyi évad alapján pont növekedést vártunk volna. Mondjuk még ez sem rossz eredmény. A TV2-n pedig A Piramis folytatta a mélyrepülését, valószínűleg már nagyon várták a csatornánál a vetélkedő kifutását.
A múlt hét legnézettebb műsora az RTL Klubon sugárzott X-Faktor volt. A tehetségkutató a 18-49 éveseknél 534 ezer, a teljes lakosságnál 1,19 millió nézőt vonzott. Ezzel egyébként az X-Faktor magasan kiemelkedik a többi produkció eredménye közül.
A TV2 legnézettebb heti tartalma a 18-49 éveseknél a vasárnap este műsorra tűzött A Viszkis című film volt, ami a kereskedelmi célcsoportnál 295 ezer, a teljes lakosságnál 657 ezres nézettséggel futott. A Viszkis ezzel megverte az RTL Klubon párhuzamosan sugárzott Szenzációs Négyest. A teljes lakosságnál nem A Viszkis volt a TV2 listavezetője, hanem a vasárnap esti Tények a maga 772 ezer nézőjével.
A Viasat3-on múlt héten indult a 200 első randi című sorozat. Valószínűleg olyan sokat saját gyártásra eddig még nem költöttek, mint erre a sorozatra. Az elmúlt héten a csütörtöki epizód érte el a legmagasabb nézettséget. Ez a 18-49 éveseknél 62 ezer nézőt és 4,3 százalékos közönségarányt jelentett. Ezzel a heti műsoros toplista 47. helyén szerepel a 200 első randi, a Viasat3 műsorai között pedig a legnézettebbnek bizonyult.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.