Ezúttal a sportmarketing világába tett kirándulást a BrandMania stábja, a műsorban olimpiai bajnok és világbajnoki bronzérmes is megszólal, illetve a Déli Sarkra készülő Rakonczay Gábor. Az adásból kiderül, hogy mennyire fontos a közösségi média ezen a piacon és mennyit nőhet a következő években a sportmarketing szegmens.
Jelenleg tízmilliárd forintosra becsülik a hazai sportmarketing piacot, azonban míg a TAO révén 2011 óta 500 milliárd forint érkezett a magyar sportba, addig a szponzorációs bevételek messze nem növekedtek ilyen ütemben. Németh Ottó, a Magyar Marketing Szövetség – Sportmarketing Tagozatának alelnöke szerint ősrobbanás előtt áll a sportmarketing piac, és a következő években akár 30-40 százalékos növekedés is jöhet.
A helyzetet bonyolítja, hogy maguk a sportszervezetek sem igazán tudják, hogy mit kezdjenek a marketinggel. Nagy László, a Magyar Marketing Szövetség – Sportmarketing Tagozatának elnöke többek között beszélt egy 2016-os kutatásról, melynek keretében több mint 200 sportszervezetet kérdeztek a marketing tevékenységükről és kiderült, hogy alig 13 százalékuknál volt dedikált marketinges.
A BrandMania legújabb adásában megszólal dr. Baji Balázs világbajnoki bronzérmes gátfutó, aki többek között arról beszél, hogy miért fontos, hogy profi csapat, menedzserek támogassák a háttérből a sportolókat. Rakonczay Gábor extrém sportoló, aki a Déli Sark meghódítására készül szintén kiemelte, hogy mennyire támogatta a felkészülését az, hogy a csapat számos feladatot átvállalt, így neki csak az edzésre kellett összpontosítania. A műsorban Liu Shaolin Sándor olimpiai bajnok gyorskorcsolyázó többek között a közösségi média jelentőségéről is beszél.
A BrandMania legújabb adásának második részében pedig a dizájn kerül a középpontba, illetve az, hogy milyen hatással lehet az üzletre.
A BrandMania ismétlésété megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vasárnap délelőtt az RTL II-n vagy az RTLMost.hu-n.