Közel hétmillió új felhasználóval bővült a harmadik negyedévben a Netflix-es tábor a cég friss jelentése szerint. A társaság üzletileg is igen jól teljesít, 9 hónap alatt már majdnem akkora bevételt értek el, mint tavaly az egész évben.
Alaposan meglepte a Wall Street-i elemzőket harmadik negyedéves beszámolójával a Netflix, a streaming videó szolgáltatást nyújtó cég 137 millió felhasználóval zárta az időszakot, egy negyedév alatt majdnem hétmillió fővel bővítve táborát. Előzetesen nagyjából ötmilliós fejlődéssel számoltak az elemzők. A fizetős felhasználók száma hatmillió nőtt a július-szeptemberi időszakban, elérve a 130 milliót. Éves összevetésben egyébként 25 millióval bővült azok száma, akik fizetnek a szolgáltatásért, az összes felhasználóé pedig majdnem 30 millióval.
A jelentős felhasználói szám bővülés megmutatkozik a Netflix üzleti eredményein is. A társaság az év első 9 hónapjában 11,6 milliárd dolláros bevételt ért el, ez nem sokkal marad el a teljes tavalyi forgalomtól. A nyereséget vizsgálva pedig még jobb a helyzet, szeptember végéig 1,077 milliárd dolláros profitot tudtak felmutatni, ami közel duplája az egy évvel korábbinak.
A várakozásokat jócskán túlszárnyaló adatok hatására a bejelentést követően 10 százalék fölötti mértékben drágultak a Netflix részvényei.