- Hirdetés -

Az X-Faktornak más a nyomába sem ért

|

A korábbiaknál is magasabb nézőszámot hozott az RTL Klubnak a szombat esti X-Faktor, de jó nézettséget ért el a jubileumi Barátok közt is. A TV2 házi toplistáját a Sztárban sztár és a Tények vezeti.

A két legnézettebb televízió között a múlt héten egy kicsit nőtt a különbség. Az RTL Klub közönségaránya – főműsoridőben és a 18-49 évesek körében – 0,7 százalékponttal emelkedett, a TV2-é 0,8 százalékponttal csökkent. Így a két csatorna közötti differencia heti szinten 7,1 százalékpontot tett ki.

A korábbi időszakhoz hasonlóan hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte az estéket, viszont a vasárnapot ismét behúzta a TV2. Kedden egész szoros volt az este (RTL Klub: 11,2%, TV2: 10,2%), szombaton hatalmas volt az RTL Klub előnye (RTL Klub: 30,3%, TV2: 7,5%), vasárnap pedig visszavágott a TV2, hiszen 16,8 százalékos közönségarányt értek el az RTL Klub 7,8 százalékával szemben.

43. hét / 42. hét / 41. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,5% / 15,8%/ 15,8%
TV2 – 9,4% / 10,2% / 11,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (43. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 18,7% (19,5%)
Survivor – 17,6% (17,6%)
Barátok közt – 18,6% (14,8%)
Éjjel-nappal Budapest – 15,6% (15,7%)

TV2
Tények – 13,4% (14,3%)
Ninja Warrior – 12% (13,8%)
A legbátrabb páros – 11,5% (12,8%)
Bogaras szülők – 7,3% (7,5%)
Mit tenne a gyereked? – 8,6% (9,9%) – két nap átlaga
Sztárok és párok – 6,2% (6,3%) – két nap átlaga
Csak show és más semmi – 7% (9,6%)
Korhatáros szerelem – 5,2% (10,3%)

Ahogy a fentiekből látszik, az RTL Klub esti állandó műsorai alapvetően stabilan teljesítettek, pedig az elmúlt hét munkaszüneti napokkal indult, ami általában nem kedvez a csatornának. A Barátok köztnek pedig kimondottan erős hete volt a pénteki jubileumi epizódoknak köszönhetően.

A TV2 hétköznap esti műsorai közül a hétfői Ninja Warrior és a keddi A legbátrabb páros emelkedik ki. Mindkét műsor csatornaátlag felett teljesített. A többi hétköznapi műsor kicsit a TV2 főműsoridős átlaga alatt szerepelt. Meglepő a Korhatáros szerelem visszaesése, pedig nem indult rosszul a sorozat második évadja.

Az X-Faktor szinte külön kategóriában játszik, pláne a 18-49 évesek körében. A múlt hét legnézettebb műsora ugyanis a kereskedelmi célcsoportnál 611 ezres nézőszámot és 36,8 százalékos közönségarányt produkált. Ez közel a duplája a nézettségi toplistán utánuk következő Barátok közt 314 ezres nézettségének.

A teljes lakosságnál 1,35 millió nézőt vonzott az X-Faktor, 30,5 százalékos közönségarány mellett, ami az idei évad legjobb eredménye. Az RTL Klub egyébként igyekezett kimaxolni az X-Faktorban lévő tartalékokat, az eredetileg tervezetthez képest félórával hosszabb volt az adás. (Valószínűleg újravágták, hogy hosszabb legyen).

A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a Sztárban sztár volt 279 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál 790 ezres nézettséggel futott a műsor, de ezzel a második lett a csatorna házi toplistáján, ugyanis az első helyet a vasárnap esti Tények foglalja el, amire 915 ezren voltak kíváncsiak.

A TV2 egyébként a szombat esti – korábban gyenge eredményeket hozó – MasterChef Juniort átmenekítette a SuperTV2-re, az X-Faktorral szemben pedig filmet adtak.

Az RTL Klub őszi szezonjának nagy bukása a Szenzációs Négyes volt, aminek az utolsó adása 8,3 százalékkal vérzett el. Ezen a hétvégén már izgalmasabb verseny lesz az RTL Klub és a TV2 között, ugyanis vasárnap az X-Faktor és a Sztárban sztár azonos műsorsávba kerül.

A közmédiának a 18-49 éveseknél továbbra is csak a sportközvetítések hoznak érdemi nézőszámot. A múlt héten ezek közül a legtöbb nézőt a vasárnapi Forma-1 mexikói futama vonzotta. Az időeltolódás következtében a főműsoridőbe került verseny miatt 157 ezer 18-49 éves kapcsolt az M4 Sportra, a teljes lakosságnál pedig 391 ezres nézőszámot ért el a közvetítés.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...