Még a TV2-s Sztárban sztárral szemben is erős, egymillió feletti nézőszámot produkált az X-Faktor. A Való Világ szezonindító műsora közel 200 ezres nézőszámot hozott az RTLII-nek. Hétfőn a Ninja Warriorral a TV2 majdnem elkapta az RTL Klubot.
Az elmúlt héten 1,7 százalékponttal nőtt az RTL Klub főműsoridős közönségaránya, de nem a TV2 rovására, utóbbiak gyakorlatilag ugyanazt az eredményt hozták, mint a korábbi hét napban. Ezzel viszont 8,7 százalékpontra nőtt a két legnézettebb csatorna közötti különbség az RTL Klub javára.
A múlt héten minden estét megnyert az RTL Klub. Ez leginkább hétfőn volt veszélyben, amikor nagyon közel volt hozzájuk a TV2 (RTL Klub: 14,4% vs. TV2: 14,1%). A legnagyobb előnyt – már szokás szerint – szombaton tudta felmutatni az RTL Klub, amikor 27,2 százalékos közönségarányt produkáltak, miközben a TV2 5 százalékot.
A korábbi hetekben a vasárnap estéket nyerte a TV2, viszont most az X-Faktor miatt ez nem jött össze. A hét utolsó napján az RTL Klub 26,5 százalékos, a TV2 12,8 százalékos share-t ért el.
44. hét / 43. hét / 42. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 18,2% / 16,5% / 15,8%
TV2 – 9,5% / 9,4% / 10,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (44. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 18,7% (18,7%)
Survivor – 15,9% (17,6%)
Barátok közt – 13,9% (18,6%)
Éjjel-nappal Budapest – 14% (15,6%)
TV2
Tények – 13,6% (13,4%)
Ninja Warrior – 15,1% (12%)
A legbátrabb páros – 10,1% (11,5%)
Bogaras szülők – 7,2% (7,3%)
Mit tenne a gyereked? – 10% (8,6%) – két nap átlaga
Sztárok és párok – 7,7% (6,2%) – két nap átlaga
Csak show és más semmi – 10% (7%)
Korhatáros szerelem – 9% (5,2%)
A TV2 több hétköznap esti műsora is erősödött a múlt héten. Ezek közé tartozik 15,1 százalékos közönségarányával a Ninja Warrior, de a csatornaátlag felett hozott A legbátrabb páros, a Mit tenne a gyereked? és a Csak show és más semmit is. Alulról nézegette a TV2 átlagát a Bogaras szülők és a Sztárok és párok. Kicsit alatta teljesített a Korhatáros szerelem is, de a korábbi epizódhoz képest javult a sorozat közönségaránya.
Az RTL Klubon a Survivor a csatorna heti átlaga alatt szerepelt, viszont a teljes heti eredményeket olyannyira felhúzta a hétvégi X-Faktor, hogy érdemesebb a hétköznap esti átlagot nézni, ami 14,1 százalékot tett ki. Ezt már bőven megugrotta a Survivor és nagyjából hozta a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest is.
Az X-Faktor továbbra is kiemelkedően magas nézettséget hoz, különösen a 18-49 éveseknél nagy az előnyük minden más műsor előtt. A hétvégén két adást is műsorra tűztek, közülük a szombati vonzott több nézőt: 523 ezret a 18-49 éveseknél és 1,18 milliót a teljes lakosságnál. Ettől nem sokkal maradt el a vasárnapi adás, ami azért nagy szó, mert a Sztárban sztárral azonos sávban futott a műsor. A vasárnapi X-Faktor a 18-49 éveseknél 476 ezres, a teljes lakosságnál 1,02 milliós nézettséget hozott.
Az RTL Klub házi nézettségi toplistáján az X-Faktort a 18-49 éveseknél az Öngyilkos osztag című, vasárnap esti film követte 275 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a szintén vasárnapi RTL Híradó volt a második legnézettebb a maga 850 ezres nézettségével.
A TV2 műsorai közül a kereskedelmi célcsoportnál a Sztárban sztár (236 ezer néző) és a Ninja Warrior (210 ezer néző) teljesített a legjobban. A teljes lakosságnál kicsit más volt a sorrend, náluk a vasárnapi Tények (810 ezer néző) vezette a csatorna toplistáját, majd a Sztárban sztár (721 ezer néző) és a Csak show és más semmi (535 ezer néző) következett.
Vasárnap késő délután elindult a Való Világ kilencedik szériája az RTLII-n. A beköltőző adás a kereskedelmi célcsoportnál 98 ezres nézettséggel és 7,3 százalékos közönségaránnyal nyitott. A teljes lakosságnál 191 ezren voltak kíváncsiak a realityre, ami kerek 5 százalékos közönségarányra volt elegendő. Ezzel a Való Világ volt a csatorna legnézettebb műsora a héten. Persze ekkora promóció után az lett volna furcsa, ha ez nem így történik.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.