A Visa kampányt indított azzal a céllal, hogy emlékeztesse a vásárlókat arra, hogy Magyarországon már több mint 130 ezer helyen van lehetőség készpénzmentes fizetésre. Az országos kampány TV reklámokat, valamint széleskörű online és a közösségi média aktivitásokat tartalmaz majd.
„Mindjárt itt van a karácsony, ami egyben az év legforgalmasabb időszaka a vásárlások szempontjából. Egyben tökéletes alkalom arra, hogy felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a Visával szinte bárhol és bármikor tudnak fizetni. Most már nem csak ajándékokat vásárolhatunk szeretteinknek gyorsan és kényelmesen a Visával, hanem bármit, legyen az kicsi, vagy nagy dolog: a karácsonyi vacsora hozzávalóit, a karácsonyfadíszeket, vagy akár egy forró csokit a családi vagy baráti társaságban töltött séta közben. Azt szeretnénk, ha a Visa fizetési megoldásai minél több árut vagy szolgáltatást nyújtó kereskedelemi egységben elérhetőek lennének. Ezt a célt szem előtt tartva dinamikusan bővítjük magyarországi fizetési hálózatunkat” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
A készpénzmentes fizetés népszerűsége világszerte növekszik. Bár Magyarországon a bankkártyás fizetés csak 1988-ban vált elérhetővé, az innovatív fizetési módszerek fejlődése rendkívül jó ütemben halad. Ez a folyamat nagyrészt maguknak a vásárlóknak köszönhető, akik különböző eszközökön szeretnének biztonságosan és kényelmesen fizetni mind fizikai, mind online környezetben. Míg a nagyobb összegű vásárlások esetében a készpénzmentes fizetés népszerűsége meredeken emelkedik, a kisebb összegű vásárlások esetén a fogyasztók továbbra is az érméket és a papírpénzt részesítik előnyben. A Visa reményei szerint fizetési megoldásai segítenek változtatni ezen a trenden és biztosítani a digitális fizetés dominanciáját Magyarországon. Csak Budapesten ez az elmozdulás plusz 0,1 milliárd dollárt (mintegy 28 milliárd forint) jelentene a fogyasztóknak és 1,2%-kal növelné a foglalkoztatást 15 év alatt.
„Továbbra is bátorítani szeretnénk a fogyasztókat a digitális kereskedelem használatára, emlékeztetve őket arra, hogy az érintéses kártyák és új fizetési módok jóval gyorsabb és kényelmesebb lehetőséget kínálnak” – tette hozzá Kiss Ede.
A Visa kampánya december 27-ig tart, 15-30 másodperces reklám szpotokkal, az alábbi storyline-nal: karácsonyi hangulat van és a főszereplő kezében egy csillaggal rohan. Azonban a karácsonyi vársárlást könnyedén és kényelmesen megoldja, hiszen Visával fizet minden alkalommal. A reklám itt megtekinthető. A reklámok országos TV csatornákon futnak majd, emellett a kampány részeként a Visa további aktivitást is tervez online és a közösségi média csatornákon.
A Publicis Group ügynökségei, a Saatchi&Saatchi IS, a Prodigious és a Starcomm felelnek a kommunikációs stratégiáért, a kampány létrehozásáért, a gyártásért és az adaptációért, csakúgy, mint a médiatervezésért és vásárlásért, most első alkalommal együtt.