Úgy tűnik, egy pillanatra sincs megállás a médiapiacon. A Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjai komoly sikereket könyvelhettek el a múlt évben, nem véletlenül optimisták. Összeállításunkból kiderül, hogy mire a legbüszkébbek a tavalyi eredményeik közül és mit várnak 2019-től.
Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs igazgatóság ügyvezető igazgató
Büszkeség: Sok mindenre büszke vagyok: több ezer fős belső kommunikációs rendezvényre, nemzetközi díjnyertes kampányra, az év marketingese díjra, korrektúra nélkül elfogadott vezetői levélre, a 16 szuper közvetlen és a 3984 közvetett kollégámra és egy nemrégi esetre, amikor a Fazekas Gimnázium egyik utolsó éves diákja felkért mentornak, majd az első másfél órás beszélgetésünk után elmenőben maga elé dörmögte: „na, ez jó volt!”
Kihívások: Az egyik legnagyobb kihívás, hogy miként lehet összehasonlítani az audiovizuális tartalmak különböző platformokon való nézettségét. Például hova érdemesebb befektetnem: tévébe, YouTube-videóba, közösségimédiaposztba vagy online videóhirdetésbe? Melyiknél hány százalékát tudom elérni a célcsoportomnak adott költség vetésből, hányszor tudom megmutatni neki a hirdetésem, sőt hányszor kell megmutatnom a hirdetésem, hogy meg is ragadja a figyelmét?
2019: Csakis optimistán tekintek a jövő évre, így vagyok összerakva. Mert valahol mindig süt a nap, csak meg kell találni azt a helyet és odamenni. Ez így volt tavaly és tavalyelőtt, így van az idén és így lesz jövőre is.
Dirk Gerkens, TV2 vezérigazgató
Büszkeség: A piacvezető szerep elérése a TV2 Csoporttal a teljes lakosságban teljes napot tekintve és a kábelportfólióval minden célcsoportban.
2019: Tovább akarjuk növelni a teljes elért nézőszámunkat és tovább szeretnénk javítani a pénzügyi mutatóinkat. Emelett szeretnénk további Spíler extrával előrukkolni, amely a mi prémium sporttartalmakra épülő OTT-szolgáltatásunk.
Optimizmus: Minden okom megvan, hogy optimista legyek a TV2-vel kapcsolatban.
És a foci? Hogy ne bízhatnék egy olyan csapatban, mint a Real Madrid, amely négy Bajnokok Ligája-címet szerzett az elmúlt öt évben. Óriási lenne újra megnyerni, de a verseny nagyon nagy, picit olyan, mint a tévépiacon a BL-t.
Vidus Gabriella, RTL Magyarország vezérigazgató
Büszkeség: Megőriztük piacvezető helyzetünket, mi több, az őszi időszakban még növelni is tudtuk az előnyünket, ami most, amikor ennyi televíziós tartalom készül, még keményebb munkát igényelt. Joggal lehetünk büszkék az idei évre. Műsoraink túlnyomó többsége kiválóan teljesített és tarolt. Az elmúlt hónapokban közel 80 százalékkal több nézőnk volt főműsoridőben, mint a konkurenciának. Kiemelkedő sikernek mondható még az RTLMost! online videoplatformunk, amely az idén megújult, külsejében, működésében is komoly szintet lépett és nagyon sikeres mind a közönség, mind a hirdetők körében.
Célok: Kihívás volt a digitális fejlesztésben eljutni odáig, hogy az elmúlt pár hétben a mért magyar oldalak körében az RTL online tartalmai (long és short form tartalmak együtt) vezették a videóindítási ranglistát Magyarországon. Tartalmainkat már minden platformon fogyaszthatja a néző. A cél jövőre is megtartani és tovább növelni az előnyünket a lineáris televíziózásban és a digitalis tartalomfogyasztásban is.
Bizakodás: Az idei év eredményei feljogosítanak arra, hogy bizakodóan tekintsünk a 2019-es esztendőre, de leginkább a jövő évbe fektetett energiák és megvalósításra kész tervek azok, amelyek alapján jó évben bízunk.
Nagy Bálint, IBS marketingintézet-vezető
Öröm: Annak mindenképp örülök, hogy tíz esetből kilencszer visszafogtam magam, és publikusan nem kommentáltam azt a mérhetetlen sok butaságot, amit marketingtémákban olvastam ún. szakmai forrásokban és megnyilatkozásokban. Sajnos egy napi blogot lehetne könnyedén megtölteni ezekkel, és még azt sem állítom, hogy nem szórakoznánk jól többségükön. Engem mégis inkább irritál és elszomorít a jelenség, de értelmetlen szóvá tenni, mert tapasztalatom szerint nem a szakma épül belőle, hanem az érintett sértődik meg.
Kihívások: A szűkebb napi munkámnál maradva: megtalálni az egészséges arányt a marketing legkurrensebb trendjeinek és hagyományos alappilléreinek oktatásában. Utóbbi továbbra is nélkülözhetetlen, hogy legyen mire építkezni, előbbi pedig, hogy a kezeim alól kikerülő marketinges azonnal hadra fogható legyen, és ezáltal átlagon felül piacképes. A visszajelzésekből úgy érzem, eddig sikerült. 2019 (és talán a következő 2-3 év) inkább a konszolidáció időszaka lesz a marketingben, mint a nagy újításoké. Azokból volt épp elég az elmúlt 4-5 évben, most már emészteni kell és napi gyakorlattá konvertálni. Ez nagyságrendekkel nehezebb feladat. Drukkolok a kollégáknak.
2019? Tájékozott realista vagyok, ezért szkeptikusan tekintek a jövő évre.
A Marketing&Media magazin legújabb számában megjelent összeállításunkból kiderül az is, hogyan értékeli a múlt évet és mit vár 2019-től dr. Király Mária, Ritter Tamás, Kádár Tamás és Nyomárkay Kázmér.