- Hirdetés -

Szoros nézettségi versennyel indult az év

|

Nagyon erősen nyitott a Drága örökösök, de az őszi szezonhoz képest jóval kisebb a különbség az RTL Klub és a TV2 között. A harmadik szilvesztert tudta le ugyanazzal a két filmmel az RTL Klub, de nagyon úgy tűnik, hogy egy Bud Spencer filmnek tök mindegy, hányszor ismétlik.

Az év első hetének nézettségi adataiban az RTL Klub és a TV2 is találhat a maga számára örömteli tendenciát. A 2018-as év utolsó hetéhez képest – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Klub visszavette a TV2-től a vezetést. Ugyanakkor a két legnézettebb csatorna közötti különbség jóval kisebb annál, mint amit az őszi szezonban láthattunk.

Azért azt hozzá kell tenni, hogy az elmúlt 7 nap messzemenő következtetések levonására még nem nagyon alkalmas, hiszen a szilveszter, az újév és a szerdáig tartó tanítási szünet miatt ez egy rendhagyó hét volt.

Illetve abból a szempontból is különlegesnek számított, hogy a korábbi években nem szoktak a televíziók erre az időszakra új műsorokat tartogatni. Ehhez képest a két csatornán összesen három új saját gyártású tartalom debütált. Olyanra pedig nem is emlékszünk, hogy január első napján indult volna egy új produkció.

Ehhez nyilván hozzájárult az is, hogy tavaly nagyon erősen kezdte az évet a TV2, ezért az RTL Klub is készülni akart valamilyen nagy dobással januárra. Másrészt az is, hogy újabban kereskedelmi szempontból sincs akkor holtszezon januárban, mint régebben. Elég csak a televíziós reklámköltések terén meglehetősen aktív gyógyszeripari hirdetőkre gondolni, amelyeknek a téli időszak amúgy is főszezonnak számít.

1. hét / 52. hét / 51. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,4% / 13,1% / 17,1%
TV2 – 11,2% / 14,1% / 7,8%

A TV2 nyerte a szerda, a csütörtök és a vasárnap estét. A többi nap viszont az RTL Klubé volt, azon belül a szilveszteri főműsoridő is (RTL Klub: 15,5%, TV2: 7,1%). Szilveszter este egyébként trollkodott is egyet az RTL Klub. Ez volt sorban a harmadik december 31-e, amikor a főműsoridőt ugyanazzal a két Bud Spencer filmmel tudták le, a Különben dühbe jövünkkel és a Megint dühbe jövünkkel. Érdemes megnézni, hogy milyen nézőszámmal futott a két film az elmúlt években.

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

Megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

A 2016-os nézőszámot nem tudta elérni a két film, viszont múlt héten a 2017-eshez képest a 18-49 éveseknél mindkét film, a teljes lakosságnál pedig a Különben dühbe jövünk növelni tudta a nézőszámát.

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (1. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 20,8%
Drága örökösök – 24%
Barátok közt – 14,2%
Éjjel-nappal Budapest – 11,4%

TV2
Tények – 12,8%
Exatlon Hungary – 15,2%
Legyen Ön is Milliomos – 13,8%

Erősen kezdett a TV2-n az Exatlon Hungary és a Legyen Ön is Milliomos is, bár szerdától péntekig azért látszik némi csökkenő trend mindkettőnél, a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Igaz, az Exatlon vasárnapra visszaerősödött.

Az RTL Klubon a Drága örökösök sorozatnál a január elsejei első adáshoz viszonyítva csökkent a sorozat munkanapi nézőszáma, de megmaradt egy egész magas szinten. 24 százalékos heti share-t nem nagyon láttunk mostanában ebben a sávban más műsortól. Figyelemre méltó az is, hogy a Drága örökösök minden egyes nap megugrotta – a teljes lakosságnál – az egymilliós nézőszámot. Erre sem nagyon volt példa mostanában a hétköznap esti műsoroknál.

A hét legnézettebb műsora a Drága örökösök január elsejei epizódja volt, ami a 18-49 éveseknél (455 ezer néző) és a teljes lakosságnál (1,17 millió néző) is az élen végzett. A TV2 legnézettebbjének a 18-49 évesek körében az Exatlon szerdai nyitóadása bizonyult, ami 284 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosságnál a szerdai Tények hozta a legtöbb nézőt (889 ezer) a TV2-nek.

A Bud Spencer-Terence Hill filmekre visszatérve még egy érdekesség… Január elsején az RTL Klub leadta a Kincs, ami nincset (legutóbb egyébként nem is olyan régen, 2018. augusztus 4-én sugározták a főműsoridőben). Ezzel a 18-49 éveseknél ez volt a hét harmadik legnézettebb műsora, hiába ismételték már ezerszer. Ráadásul múlt szombat este a Film+ is műsorra tűzte ugyanezt a filmet, amivel a Film+ legnézettebb heti filmjének bizonyult.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...