- Hirdetés -

Erre készülhetünk a közösségi médiában

|

A Föld népességének 40 százaléka közösségi média használó és iparági adatok szerint átlagosan napi 2 órát töltünk ezeken a platformokon posztolással, lájkolással és mások profiljának nézegetésével. A Kantar Media elemzésében azt vizsgálta, vajon mit tartogat számunkra a 2019-es esztendő? A jelentésből többek között kiderül, hogy milyen új üzleti modelleket vezethetnek be a közösségi médiában, hogyan próbálkoznak az algoritmusok megzabolázásával és milyen változásokat hoz a közösségi kereskedelem.

Idén a GSMA előrejelzése szerint már 70 milliárd dolláros reklámbevétele lesz a Facebooknak, ami komoly előrelépést jelenthet a tavalyi, előzetes becslések szerint 54 milliárd dollárhoz képest. A 2018-as év igen kemény volt a világ legmeghatározóbb közösségi média oldalának, elég csak a Cambridge Analytica botrányra, vagy az amerikai kongresszusi meghallgatásra gondolni, és az elmúlt időszak eseményei arra ösztönözték a céget, hogy új módszereket keressen a hirdetések esetében is. Persze a felhasználói adatok gyűjtésére és ezek alapján megjelenített célzott hirdetésekre épülő modell adja a társaság bevételének 98 százalékát, így egyáltalán nem könnyű a váltás. A kiterjesztett valóság technológiát és a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségeket fokozottan alkalmazó új hirdetési formátumok bevezetése mellett a Kantar Media elemzése az üzleti modell átalakítása kapcsán felveti annak lehetőségét is, hogy valamilyen előfizetésre épülő megoldást vezessen be a vállalat. Erre egyébként a Bloomberg beszámolója szerint van esély, legalábbis egy ilyen modell hatását vizsgáló kutatást már elvégzett a Facebook. Ráadásul a közösségi médiában várhatóan nem is lennének egyedül egy ilyen megközelítéssel, ugyanis a Twitter is kísérletezik fizetős modellel prémium szolgáltatásokért cserébe.

De új bevételi forrást jelenthet a Kantar elemzése szerint a hardverpiacon való megjelenés is a közösségi oldalakat működtető cégek számára. A Facebook tavaly szeptemberben mutatta be okoshangszóróit, és idén tavasszal várhatóan egy tévés set-top-box, vagy ahhoz hasonló készülék is várható a társaságtól, ami egyelőre a Ripley kódnév alatt fut.

Az elemzés kitér arra is, hogy a felhasználók személyes érdeklődésének megfelelő tartalmat kiemelő algoritmusok az álhírek megjelenésével milyen veszélyessé váltak és hogy itt az ideje, hogy kicsit visszavegyenek a közösségi felületek abból a törekvésből, hogy mindent készen tálalnak az olvasóknak. Ez első hallásra kemény feladatnak tűnik, azonban az elmúlt hónapokban több olyan bejelentés is történt, ami ebbe az irányba mutat. A Google például a perszonalizáció nélküli hirdetések visszahozását jelentette be, a Twitter pedig egy olyan opciót vezetett be, amivel kikapcsolható a közösségi platform ajánló algoritmusa, de hasonló irányba mozdult el az ajánlások miatt komoly botrányokba keveredett YouTube is. A Kantar 8000 felhasználót érintő, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Brazíliában és Franciaországban végzett felmérése szerint egyébként a megkérdezettek mindössze harmada tekinti megbízható hírforrásnak a közösségi oldalakat és üzenőalkalmazásokat. Kétharmaduk pedig aggódik amiatt, hogy a személyreszabás miatt a híreket szűrő buborék jön létre.

A Kantar Media ötödik éve megjelenő Social Media Trends riportja bemutatja a közösségi médiában zajló változásokat és körbejárja a marketingeseket, kommunikációs szakembereket foglalkoztató legfontosabb kérdéseket. A teljes tanulmány itt érhető el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...