Lehullt végre a lepel a 17 év után visszatérő sportautólegenda, a Toyota Supra utcai változatáról, a 2019-es Detroiti Autószalonon láthatja először a nagyközönség a vadonatúj Toyota GR Supra modellt.
A „sűrített extremitás” modern formanyelve kihangsúlyozza a modell teljesítményét és dinamizmusát, ugyanakkor a Toyota sportautó-hagyományait idéző, klasszikus formanyelv romantikáját is hagyja érvényesülni, míg a tökéletesen vezetőcentrikus, kétszemélyes utasteret az együléses versenyautók hangulata és kialakítása ihlette. A Toyota mérnökei azonban gondoskodtak róla, hogy a vadonatúj Supra ne csupán lenyűgöző formavilága révén legyen méltó a nagy elődökhöz: a modell klasszikus sportautós hajtásláncot kapott, 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral és hátsókerék-hajtással, míg a a rövid tengelytáv és a széles nyomtáv révén megvalósul a kivételesen dinamikus vezethetőség kulcsának számító 1.55-ös ideális arány. Az első büszke Supra tulajdonosok nyár végén vehetik át autójukat amely egyébiránt a TOYOTA GAZOO Racing által gyártott első, globális GR modell.
A vadonatúj Toyota GR Supra, a Toyota legendás sportautójának ötödik generációja, egyben a TOYOTA GAZOO Racing első globális GR modellje 2019. január 14-én, a Detroiti Autószalonon tartja világpremierjét. Az új Toyota GR Supra színtiszta sportautóként látott napvilágot, amelyben a legcsekélyebb kompromisszum sem csorbítja a vezetés élményét. Tetsuya Tada főmérnök a korábbi Toyota Supra generációk és az eredeti 2000GT sportautó nyomdokain haladva megőrizte a klasszikus elrendezést: az orrban elhelyezett, soros hathengeres motor a hátsó kerekeket hajtja. A modell a sportos vezetés híveit a teljesítmény, a dinamizmus és a pontos vezethetőség felemelő kombinációjával kecsegteti, köszönhetően a rövid tengelytáv és a széles nyomtáv, a csekély tömeg, a mély tömegközéppont és a rendkívül merev karosszéria kombinációjának.
A kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt, 3,0 literes motor legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval kiegészülő hajtáslánc finom, erőteljes gyorsító képességgel bír, a teljes fordulatszám-tartományban masszív forgatónyomaték áll a vezető rendelkezésére.
A TOYOTA GAZOO Racing kulcsszerepet játszott az új sportautó menetteljesítményeinek tökéletesítésében; a vezethetőséget Németországban, a legendás nürburgringi Nordschleifén és a környező közutakon hangolták a lehető legdinamikusabbra, legstabilabbra, legélvezetesebbre. A fejlesztési programot a világ számos pontján végzett, közúti tesztek egészítették ki. Hogy megbizonyosodjon arról, a modell maradéktalanul képes beváltani ígéretét, a Toyota elnöke, Akio Toyoda mesterpilótai minőségében személyesen tette próbára és hagyta jóvá azt a Nürburgringen. Az új Toyota GR Supra első példányait 2019 nyarának végén vehetik át az ügyfelek. A modellt az ausztriai Grazban gyártják.