Pályaudvarokon, bevásárlóközpontokban vagy akár kulturális létesítményekben is bevethető Myro, a szórakoztató robot. A különleges robotot a Nokinomo francia interaktív design ügynökség hozta létre.
A Nokinomo alapítói, Emanuelle Jourdes és Patrick Simonnet a Universal Robots egyik francia forgalmazójánál, a Sysaxes-nél dolgozó Erik Pourtau-val közösen kezdtek el egy új projekten gondolkodni. Abból a meglátásból indultak ki, hogy egyre nehezebb felkelteni a nagyközönség figyelmét a mai világban, majd megálmodtak egy olyan intelligens eszközt, amely visszautasíthatatlanul vonzó és a közönségét jó kedvre képes deríteni különféle interakciók segítségével. Így született meg Myro, akit úgy hoztak létre, hogy egy UR3 robotkart felszereltek egy okos kamerával és hangosítással, majd egy mesterséges intelligenciával ellátott, átlátszó digitális érintőképernyő mögé ültették.
Myro a nevét a híres spanyol festő inspirálta, vonzereje pedig pajkos természetéből és szerethető ügyetlenségéből ered. Myro egy olyan robot, amely mindenkiben érzelmeket fakaszt és saját személyiséggel rendelkezik.
Egy átlátszó kabinban elhelyezve, a UR kobot anonim felismerő-technológia segítségével észreveszi az emberi látogatók jelenlétét, majd többek közt beszél, énekel, táncol, mozog, és még duzzog is. A Myro-t a felhasználótól elválasztja egy átlátszó képernyő, egy kifejezésre és párbeszédre alkalmas felület, amelyre Myro rajzol, fest, ír, és videót vetít ki. És itt még nincs vége! A felhasználók az érintőképernyőn keresztül játszhatnak, együtt rajzolhatnak, és kommunikálhatnak is a robottal.
Myro-t olyan további nyitott, nagy forgalmú helyeken tervezik felállítani, ahol az embereknek hosszú várakozási idővel kell szembenézniük, információkra, útmutatásra, vagy szórakoztatásra van szükségük. A robot sok helyre be tud illeszkedni, például vasútállomásokon vagy repülőtereken sokkal kellemesebbé tudja tenni az utazók várakozását. Myro-t a bevásárlóközpontok is tudják alkalmazni arra, hogy márkákat vagy termékeket reklámozzon, szórakoztató játékokkal szolgáljon, valamint növelje az üzletek látogatottságát, vagy a márkahűséget. Mindemellett múzeumoknak is nagy segítség lehet a gyűjtemény bemutatásával, a sorok kezelésével, és az információk közlésével.