Mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a kártyás fizetés a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt. Ráadásul a borravalót sem befolyásolja már a bankkártyás fizetés: a legtöbb fogyasztó a kiszolgálás minősége alapján dönt, és ha megfelelő a fizetési rendszer, a vásárlók 54 százaléka is ad legalább 5 százalék borravalót.
A jelek szerint egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a vendéglátás is; a kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma. A bizalom a kereskedők és a vásárlók részéről is folyamatosan nő, ráadásul minél több vendég fizet kártyával, a tulajdonosok annál több és részletesebb információt kapnak mind a forgalomról, mind a kiszolgálás minőségéről.
Mindezt egy vendéglátó és fesztivál szektorra szabott kártyás fizetési rendszer teszi lehetővé, amelyet 2015-ben talált ki egy magyar cég. A HelloPay Zrt tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza, amely révén sikerült visszahozni a borravalót nem csak a fesztiválokon hanem a zsúfolt fővárosi szórakozóhelyeken is. A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.
A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták. Tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártya forgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre növekvő a fogyasztói igény. 2018-ban a vendéglátó szektorban 2542 forintos, a fesztiválokon 2012 forintos volt a bankkártyás vásárlások átlaga HelloPay terminálokon.
„Az alapvető készpénz mentesítési szolgáltatások mellett egyre nagyobb igény van a hozzáadott értékekre. Ez egy alapvetően innovatív terület, ahol gyorsan kell reagálni a piaci elvárásokra. A real time forgalmi adatokat biztosító rendszerünkkel például már a rendezvények ideje alatt nyomon követhető a pultok forgalma vagy akár az átlagos kosárérték változása is. A POS terminál és pincérrendszer integrációja pedig tovább tudja gyorsítani a kiszolgálást (tapasztalataink alapján mintegy 8-12%-kal) illetve minimalizálja a hibázási lehetőséget a kiszolgáló személyzet részéről.” – mondta el Büttl Krisztián, a HelloPay Zrt vezérigazgatója.
A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A borravaló mértéke ugyanis a legtöbb esetben nem csak a fogyasztói magatartástól függ, hanem a kiszolgálás minőségétől, így ha a borravaló terminálonként feltűnően eltérő egy adott egységben, az a személyzet munkáját is minősíti. A különleges rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak.
A tip-slider rendszer nemcsak vendéglátóhelyeknek nyújt megoldást: a HelloPay Interaktív Adomány Rendszere a bankkártyás fizetést köti össze az azonnali adományozással. A Rendszer 2016-ban, az Adventi Ünnep a Bazilikánál elnevezésű karácsonyi vásáron debütált, ahol már az első alkalommal több mint egymillió forint támogatást gyűjtöttek az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség programjának. A nagy érdeklődésen fellelkesülve 2017-ben a magyar vállalat tovább gondolta a megoldását, immár lehetővé téve a látogatók számára az önálló, vásárlási tranzakcióhoz nem kapcsolódó adományozást is egy úgynevezett adomány automatán. Ennek köszönhetően 60 százalékkal több adomány érkezett, 2018-ban ugyanezzel a megoldással már hárommillió forintot gyűjtöttek.