Sikeres évet zártak a YouTube-osok a múlt évben, Susan Wojcicki, a videómegosztó platform vezérigazgatója szerint megduplázódott a több mint egymillió feliratkozóval rendelkező csatornák száma. Az elmúlt évek botrányai miatt elpártoló hirdetők jelentős része is visszatért a felületre.
A tavalyi eredményeket értékelő blogbejegyzésben Susan Wojcicki kiemelte azt is, hogy 40 százalékkal nőtt azoknak a YouTube csatorna birtokosoknak a száma a múlt évben, akik 5- vagy 6-számjegyű összeget keresnek a videómegosztón, természetesen dollárban. Mindezek a változások azt mutatják, hogy magához tért a platform azokból a botrányokból, amelyek azért robbantak ki, mert ismert márkák hirdetései nem megfelelő, szélsőséges, uszító videók mellett jelentek meg.
Susan Wojcicki jelezte azt is, hogy az emiatt elpártoló hirdetők túlnyomó többsége már visszatért a felületre. Emellett bemutatta az idei fejlesztési terveket is, amelyek egyik célja a kreativitás és a művészi sikeresség támogatása, de fejlesztenék a kommunikációt és a portál iránti elkötelezettséget, ahogy megfelelnének a társadalmi felelősségüknek is.
Az idei fejlesztési tervek között szerepel a YouTube Music és YouTube Premium szolgáltatás kiterjesztése a jelenlegi 5 helyett 29 országra, illetve új bevételi lehetőségek megteremtése a Super Chat, Channel Membership, Merchandise és Ticketing funkciók beépítésével. Emellett a tervek szerint minden tartalomelőállító számára elérhetővé tennék a YouTube Studio megoldásukat idén.
A tartalomfogyasztás kapcsán pedig az Explore funkció bevezetése lesz az újdonság, amit az iOS-es YouTube alkalmazásban már tavaly teszteltek. Ez lényegében egy algoritmus által összeállított tartalom, amit a felhasználó korábbi aktivitása alapján válogatnak össze. Ilyen kezdeményezés persze már más közösségi felületeken is elérhető, és ezek kapcsán nagy kérdés, hogy mennyire okosak az algoritmusok, és hogyan lehet elkerülni, hogy a felhasználók egy információs buborékba kerüljenek.