A vállalatcsoport világszerte 170.463 darab új autót adott át ügyfeleinek az idei esztendő első hónapjában, amely 0,5 százalékos abszolút fejlődést jelent. Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja a 2019-es évre további értékesítési gyarapodást irányoz elő.
A BMW Group pozitív értékesítési eredménnyel indította a 2019-es esztendőt: a müncheni központú vállalatcsoport globális eladási mutatója 0,5 százalékkal a tavaly januári érték fölött zárt, amely szám szerint 170 463 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell eladását jelenti. Ez a BMW Group fennállásának eddigi legerősebb évkezdése, amelyet a bajor prémiumgyártó ráadásul a számos piacon érzékelhető gazdasági nehézségek ellenére ért el.
2019 első hónapjában a BMW világszerte 149 616 darab új autót értékesített, amely 0,8 százalékkal múlja felül az előző január teljesítményét és amely a márka történetében új évkezdési rekordot jelent. A kompakt modellek korlátozott elérhetőségét, valamint a BMW X5 és a BMW 3-as sorozat generációváltását az új BMW X3 és az új BMW X4 eladásai ellensúlyozták. Amíg előbbi 22 818 darabos értékesítésével több mint megduplázta előző januári teljesítményét (138,3 százalékos növekedés), addig utóbbi az év első hónapjában 4 397 ügyfél tetszését nyerte el (36,9 százalékos fejlődés).
Januárban a BMW Group 7 234 darab hálózatról tölthető modellt értékesített világszerte, amely 1,4 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti eredményt. Az értékesítési növekedés annak ellenére volt tetten érhető, hogy a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellportfólió két meghatározó tagja az aktuális generációváltás következtében, átmenetileg csupán korlátozottan elérhető. Az év elején debütált, új BMW 330e és az esztendő második felében bemutatkozó, új BMW X5 xDrive45e modell várhatóan további eladási növekedéshez segíti majd a vállalatcsoport hálózatról tölthető palettáját. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt a vállalatcsoport legnépszerűbb elektromos autója, tavaly év végi bemutatkozásával pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, vadonatúj, erőteljesebb akkumulátor 2 598 darabra növelte a modell januári eladásait. Ez 30,4 százalékkal múlja felül az előző évkezdést. A BMW 530e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,2 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 49 gramm / km) ugyancsak jelentős, 82,0 százalékos növekedést könyvelhetett el, amely szám szerint 1 722 darab új autót jelent.
2019-ben ünnepli világpremierjét az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell is – a brit prémiummárka az esztendő egy későbbi időpontjában rántja le a leplet a forradalmi újításról, amely a gyártó várakozásai szerint a MINI Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km) globális sikerének hullámait is meglovagolja majd. Utóbbi modell 1 027 példányban talált gazdára idén januárban, amely a MINI Countryman abszolút eladásainak 18,0 százalékát teszi ki és amely 25,7 százalékkal haladja meg a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt négykerekű tavaly januári eladási mutatóját. A MINI januárban 20 575 darab új autót értékesített világszerte, amely a tavalyi évkezdés tükrében 1,7 százalékos csökkenés.
Egymást követő nyolc, rekord értékesítési eredményt hozó esztendeje után a BMW Motorrad a 2019-es évet is 1,5 százalékos eladási gyarapodással kezdte. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziójának robogói és motorkerékpárjai idén januárban már 8 578 ügyfél tetszését nyerték el.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A számos piacon jelenlévő gazdasági nehézségek ismeretében a BMW Group tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.
2019 januárjában a vállalatcsoport elsőszámú piaca Kína volt, ahol az átfogó termékpaletta tagjai iránt 15,5 százalékkal magasabb érdeklődés mutatkozott. Szám szerint ez 63 135 darab új autóban volt tetten érhető. A kimagasló értékesítési fejlődés hátterében többek között az új BMW 5-ös sorozat és a tavaly nyár óta helyben készülő, új BMW X3 teljes elérhetősége áll. Amint az várható volt, a meghatározó modellek generációváltása az Egyesült Államokban némi eladási visszaesést eredményezett: a BMW Group második legnagyobb piacán idén januárban 6,3 százalékkal kevesebb, 20 559 darab új BMW és MINI modell talált gazdára. Európában több piacon is gazdasági nehézségek akadályozzák a vállalatcsoport töretlen értékesítési lendületét.