Múlt hétvégén rendezték meg Londonban az európai régió legmeghatározóbb közösségi média szereplőinek konferenciáját, a VidCon Londont. Az eseményen influencerek, tartalomgyártók és márkák találkoztak, hogy szakmai beszélgetésekben vitassák meg a közösségi platformok és az influencer marketing aktuális trendjeit. A konferencián egyedüli magyar cégként a Post for Rent is szerepelt két előadóval, valamint a startup a hivatalos Vidcon Featured Creator VIP Afterparty szervezésében is részt vett partnereivel: a világ legnagyobb MCN ügynökségeként jegyzett BroadBandTV-vel és a talent managementben tapasztalt The Hello Grouppal.
A magyar influencer marketing platform tavaly nyáron az Amerikai Egyesült Államokban, Los Angelesben vett először részt a VidCon-on. Akkor a világ 3. legnagyobb videó tartalom gyártójának, a BroadBandTV-nek meghívására érkezett Kaliforniába. Az esemény óta eltelt egy évben sokat fejlődött a cég, jelenleg a londoni székhelyű Hello Grouppal szoros együttműködésben összesen 513 milliós elérést tudnak biztosítani a platformon keresztül elérhető véleményvezérekkel. A 12 hónap alatt sikeresen lebonyolított tranzakciók száma is ezres nagyságrendekkel emelkedett, év végére egy milliárd összelérést jósolnak a Post For Rent és a partnercégek vezetői.
Az alig 3 éves magyar startup népszerűsége a nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően világszinten folyamatosan növekszik, ennek megfelelően nagy szerepet kapott a február 14. és 17. között Londonban megrendezett VidCon-on is. Az előadók között a Post for Rent nemzetközi stratégiai együttműködésekért felelős vezetője, Ed Brew is szerepelt, aki egy kerekasztal-beszélgetés résztvevőjeként mesélt a márkák, a tartalomgyártók és az ügynökségek között működő és nem működő mechanizmusokról az eddigi tapasztalatok alapján. A cég másik előadója Taylor Jones, kereskedelmi vezető volt, aki a világ legjelentősebb cégeinek vezetői és első emberei között képviselte a csapatot.
“Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt évben jelentős arányban nőtt a részvételünk a nemzetközi influencer piacon. Nap mint nap olyan visszajelzéseket kapunk, amelyek igazolják, hogy a szolgáltatásunk világszinten hiánypótló és magas színvonalú. Legfőbb tervünk, hogy 2019 végére a vezető szereplők között ismerjenek el minket a világ influencer marketing piacán” – mondta a londoni VidCon kapcsán Csiszár Gergő, a Post for Rent alapítója és ügyvezető igazgatója.
Szombat este a Post for Rent, a BroadBandTV és a Hello Group által szervezett zártkörű party-n olyan sztárok buliztak együtt mint például KSI, az angol videós és rapper, aki több mint 20 millió YouTube feliratkozóval rendelkezik; a TikTok (korábban Musical.ly) A-listásai: Max & Harvey, akik Shawn Mendes, Avicii és Bastille slágerek videófeldolgozásaival szereztek maguknak hírnevet és majd’ 6 millió követőt a TikTok-on. De ott volt még a 4,7 milliós Instagram rajongótáborral büszkélkedő Woody & Kleiny páros is, akik prank videókat és szórakoztató tartalmakat gyártanak; a hasonló témákban videókat készítő Mike Fox, akinek YouTube csatornájára már 1,3 millióan iratkoztak fel, Scotty T, Nath Henry, Holly H, GoubTube, Amber Doig-Thorne – hogy csak a millió felett vagy akörüli követőtáborral rendelkező sztárokat említsük.
De nem csak a meghívott vendégek, hanem az este fellépői is illusztris követőtáborral rendelkező előadók voltak. A közönséget a több mint egymillió YouTube feliratkozóval rendelkező cover-királynő Emma Heesters szórakoztatta, aki az angliai “The Voice” döntőjébe jutott Donel Mangena után léphetett színpadra. A party hangulatát jól érzékelteti ez a videó.
A magyar influencer marketing startup következő szereplése március első napjaiban lesz a PlayList Live-on Orlandóban, karöltve első számú partnerével a BroadBandTV-vel a Creator Loungeban, majd júliusban a kaliforniai VidCon-on találkozhatnak a márkával a szakma nemzetközi kiválóságai.